اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

5 تشکل زیست محیطی در قم تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از تشکیل پنج تشکل فعال در عرصه حفاظت محیط زیست در استان قم خبر داد.

5 تشکل زیست محیطی در قم تشکیل شد

محمود رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل محیط زیست استان قم در 5 ماه اخیر اظهار کرد: در زمینه آموزش، فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی اقدامات مختلفی از جمله ارائه آگاهی‌های لازم درباره طبیعت، زمین پاک، جمع‌آوری و تفکیک زباله، مخاطرات زیست محیطی و... به مردم انجام شده است.

وی همچنین از چاپ چند عنوان کتاب توسط اداره کل محیط زیست استان قم خبر داد و گفت: این کتاب‌ها شامل اطلس خزندگان استان قم، قوانین و مقررات پسماندها، کتاب شعر کودک و زیست‌مندان بیابان و همچنین کتاب ارزشمند دیدگاه‌های آیت‌الله مکارم‌شیرازی در خصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم به اجرای طرح‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ملی محیط یار در مدارس استان قم، تشکیل رشته‌های جدید فقه، اخلاق و فلسفه با گرایش محیط زیست، هماهنگی و همکاری با حوزه‌های علمیه به منظور تشکیل تشکل‌های زیست محیطی، همکاری و مشارکت با سازمان مدیریت و پسماند شهرداری قم در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در چهار منطقه از شهر مقدس، مشارکت در اجرای طرح پاکسازی مبادی ورودی شهر مقدس قم از منطقه جمکران با حضور دستگاه‌های اجرایی استان و... از جمله اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.

وی همچنین از برگزاری 14 دوره آموزشی، جشنواره و سمینار خبر داد و افزود: کارگاه آموزشی اثرات آلودگی هوا، کارگاه آموزشی زمین پاک، دوره آشنایی با مبانی و مقدمات زیست محیطی ویژه دانش‌آموزان مدارس و... از جمله دوره‌های برگزار شده در زمینه آموزش بوده است.

رکنی برگزاری جشنواره همیاران طبیعت و مدیریت پسماند استان با مشارکت سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، برگزاری گردهمایی فناوری‌های نو و هوای پاک، برگزاری جشنواره کودک و زمین پاک و برگزاری همایش پیاده‌روی و پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهر کهک را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

وی همچنین از تشکیل پنج تشکل زیست محیطی در استان قم خبر داد و گفت: این تشکل‌ها شامل حریم سبز وطن، بهساز محیط کیان، آمایشگران طبیعت، ترنم تپش طبیعت و دانشگاهیان دوستدار طبیعت است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول