اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان:

اعمال مدیریت زیست‌محیطی نیازمند تامین زیرساخت‌های علمی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: اعمال مدیریت زیست‌محیطی مستلزم فراهم‌ کردن زیرساخت‌های علمی، اقتصادی و اداری مناسب است.

اعمال مدیریت زیست‌محیطی نیازمند تامین زیرساخت‌های علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ناصح قادری ظهر امروز در سمینار و کارگاه آموزشی نصب و استقرار سیستم‌های پایش لحظه‌ای در سنندج  اظهار داشت: نصب سیستم پایش لحظه‌ای با توجه به میزان آلودگی در سطح استان در تمام واحدهای تولیدی الزامی است.

وی ساماندهی صنایع به منظور رعایت دقیق ملاحظات زیست‌محیطی را از جمله اهداف توسعه پایدار خواند و تصریح کرد: اقدامات موجود در زمینه مکان‌یابی و ساماندهی صنایع باید در راستای حفظ کیفیت عوامل محیط زندگی قرار گیرد.

این مسئول یکی از بزرگترین معضلات مربوط به کلانشهرها را حضور و موقعیت مکانی نامناسب برخی صنایع و کارخانه‌ها در فواصل نزدیک به محیط‌های زندگی ذکر کرد و گفت: این موارد موجب برهم خوردن تعادل زیست‌محیطی در این محدود‌ه‌ها شده‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان به اهداف طرح‌های خوداظهاری اشاره کرد و بیان داشت: تغییر نقش دولت از تصدی‌گری به سیاستگذاری، توانمندسازی بخش‌های مختلف جامعه و تقویت فرهنگ خوداظهاری در پایش آلودگی‌های زیست‌محیطی از سوی صاحبان واحدهای تولیدی، عمرانی، خدماتی از اهداف طرح خوداظهاری است.

قادری خاطرنشان کرد: با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه برای کاهش عوامل آلوده‌کننده، تمام واحدهای صنعتی و غیرصنعتی موظف هستند نسبت به نمونه‌برداری و اندازه‌گیری آلودگی و تخریب زیست‌محیطی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی اساسی و مناسب و هم‌چنین آموزش‌های لازم در راستای حفظ و حراست محیط زیست گام موثری برداشته شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول