اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

آموزش 12 هزار نفر در حوزه مسائل زیست محیطی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: حفاظت محیط زیست استان اردبیل در یک سال گذشته اقدام به آموزش 12 هزار نفر با اولویت دانش‌آموزان در حوزه مسائل زیست محیطی کرده است.

آموزش 12 هزار نفر در حوزه مسائل زیست محیطی

علی حمیدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در کنار این آموزش‌ها با جلساتی که در شهرستان‌ها برقرار شده از شهرداران خواسته‌ایم تا پسماند شهری و زباله‌های بیمارستانی را دفع اصولی، مکانیزه و بهداشتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش آزمایشگاه‌های معتمد، معاینه فنی خودرو‌ها و افزایش سرانه فضای سبز تا یک متر‌مربع از دیگر اقداماتی است که ما در سال‌های اخیر موفق به انجام آن شدیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: برای تولید یک تن کاغذ بشر باید 17 اصله درخت را قطع کند در حالی که هر درخت جنگلی می‌تواند جایگزین 10 دستگاه کولر خنک‌کننده باشد.

حمیدی با یادآوری اینکه درختان در تلطیف هوا نقش اثبات شده و بی‌بدیل دارند،‌ بیان داشت: 90 درصد مصرف آب، 50 درصد فرسایش خاک و 70 درصد آلودگی هوا با کاشت درختان و توسعه منابع سبز تعدیل شده و باید از قطع درختان برای تولید کاغذ خودداری کرد و به عوض از شیوه‌های جدید در منابع تولید این محصول استفاده کرد.

وی به سرعت 300 ساله تجزیه لاستیک و 450 ساله تجزیه ظروف پلاستیکی و شیشه‌ها اشاره کرد و گفت: این آمار و ارقام نشان می‌دهد که ما باید در دفع بهداشتی و اصولی این تولیدات دقت کنیم تا مبادا در طبیعت به حال خود رها شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بهره‌برداری بی‌رویه از منابع و همچنین سوخت فسیلی را به عنوان یکی از عوامل ٱلوده‌کننده هوا دانست و ادامه داد: اقتصاد سبز رویکرد جدیدی است تا ضمن افزایش تولیدات باید مسائل زیست محیطی و آلایندگی به حداقل رسیده و شاهد کاهش انتشار گازهای سمی و کربن باشیم.

حمیدی در ادامه سخنان خود بهینه‌سازی انرژی، افزایش بهبود کارایی منابع سوختی و انرژی‌زا و همچنین گرایش به مشاغل سبز را بسیار ضروری توصیف کرد و افزود: ما با مصرف کم موادخام و محدود کردن گازهای گلخانه‌ای و دفع اصولی پسماند‌های شهری می‌توانیم صنعت سبز را رونق داده که بازیافت زباله از جمله این مشاغل است.

این مسئول تفکیک زباله از مبدأ و تولید انرژی نو از محل بازیافت زباله، استفاده از انرژی‌های جدید به جای سوخت فسیلی و توسعه کشاورزی ارگانیک را بدون تکیه بر کود و سم از اصلی‌ترین راهکارها در توسعه اقتصاد سبز که مدنظر جامعه جهانی است، دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان داشت: ما نیز در توسعه پایدار زیست محیطی این رویکرد را به جد تعقیب می‌کنیم و با توجه به پیشینه اصیل فرهنگی و تربیتی اصل قانون اساسی و سند چشم‌انداز کشور در تلاش هستیم تا اقتصاد سبز و صنایع کم‌آلاینده را توسعه‌ای واقعی دهیم.

حمیدی کشاورزان را به دوری از آتش زدن کاه و کلش دعوت کرد و افزود: به جای استفاده از مواد آلی بر جای مانده از این ضایعات تولید آتش زدن کاه و کلش در حقیقت آلودگی محیط زیست را به دنبال دارد و در کنار آن باید دقت کنیم تا مبادا فاضلاب وارد منابع آبی زیر‌زمینی شده و دفع غیر‌اصولی نیز در جمع‌آوری زباله‌های شهری را شاهد باشیم.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: کاهش صنایع آلاینده تا سقف 40 درصد، صدور مجوز بهره‌برداری صنایع و هدایت این صنایع به دوری از منابع آلاینده مدنظر و ملاک کار ما بوده که در این زمینه اقدامات لازم نیز انجام شده است.

 

انهتای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول