اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران:

دهیاران موظف به اجرای طرح‌های زیست محیطی روستاها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت: بخشداران، دهیاران و شوراها موظف به اجرای طرح‌های زیست محیطی در روستاها هستند.

دهیاران موظف به اجرای طرح‌های زیست محیطی روستاها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ذات‌الله زارعی ظهر امروز در همایش نقش شوراها و دهیاری‌ها در صیانت از محیط زیست که در سالن اجتماعات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد با بیان اینکه هفته محیط زیست در کشور به صورت نماد است و این فرهنگ باید به طور مستمر پیگیری شود، اظهار داشت: توجه به محیط زیست موجب تعالی جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: هدف ما فراهم کردن سلامت جامعه است و نباید اجازه دهیم تکنولوژی‌های صنعتی، محیط زیست را به مخاطره بیاندازد.

زارعی در جمع بخشداران و دهیاران روستاهای مازندران با تاکید بر اینکه استفاده از کودهای شیمیایی در کشاورزی خاک را تخریب و محیط زیست و مایه حیات را در معرض خطر قرار می‌دهد، تصریح کرد: داشتن فضایی پاک به دور از آلاینده یکی از نکات مهم ارزیابی مدیران است که در رفع معضلات زیست محیطی از سوی متولیان امر باید تدبیر شود.

وی متذکر شد: مدیران امور شهری و روستایی موظفند تا در اجرای پروژه‌های عمرانی مسائل زیست محیطی را رعایت کنند.

* بخش مهمی از پسماندها خانگی است 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه استفاده از مشارکت مردم در فراهم کردن محیط زیستی پاک ضروری است، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از پسماندها خانگی است و مردم در تفکیک زباله از مبدا نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: وقتی بحث طلای کثیف به میان می‌آید، باید بدانیم که این طلا چه موقع باید استخراج شود.

این مسئول به استفاده از مواد تجزیه‌پذیر در مصارف روزانه تاکید کرد و متذکر شد: رفاه‌زدگی موجب شد تا مردم روستاهای دوردست از سفره، ظروف یکبار مصرف و نیز آب‌های معدنی استفاده کنند که می‌توان همچون گذشته قداست سفره را نگه داشت و از آب‌های چشمه که بسیار معدنی هستند استفاده کرد.

وی به اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هادی به این معنی نیست که پرورش دام و طیور از روستاها خارج شود.

* دهیاران موظف به اجرای وظایف خود هستند

این مسئول به بیماری ناشی از چرای دام اشاره کرد و یادآور شد: کنترل نکردن پسماند در روستاها مشکلات عدیده‌ای همچون چرای دام را فراهم کرد که موجب بیماری‌های مشترک دام و انسان شده است.

زارعی با اشاره به اینکه براساس قانون دهیاران موظف به اجرای وظایف خود هستند، متذکر شد: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و زیست محیطی از وظایف مهم بخشداران و دهیاران است.

وی متذکر شد: مدیریت اجرای تمامی پسماندها در روستاها برعهده دهیاری و بخشداری‌ها است و دهیار براساس شرح وظایف در اجرای طرح هادی موظف به ارائه خدمات است.

این مسئول عنوان کرد: راهداری‌ها اعتبار مشخصی در بخش جمع آوری پسماند در جاده‌های مواصلاتی دارند که در این بخش باید هزینه شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول