اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش 50 درصد آلاینده‌های زیست‌محیطی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 50 درصد آلاینده‌های زیست‌محیطی در این استان کاهش یافته است.

کاهش 50 درصد آلاینده‌های زیست‌محیطی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف‌پور شنبه‌شب در اداره‌کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست ارتباط بسیار تنگاتنگی با بحث فرهنگ‌سازی دارد که هرچه بتوانیم در این حوزه مقتدر عمل کنیم حفاظت از ذخیره‌گاه‌های زیست‌محیطی این استان با جدیت بیشتر محقق خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، سازمان جهانی محیط زیست امسال را سال فرهنگ‌سازی نامگذاری کرده است از سویی دیگر سال‌ جاری از سوی سازمان ملل با عنوان سال اقتصاد سبز نامگذاری شده است.

یوسف‌پور در ادامه با اشاره به فرازی از بیانیه امام خامنه‌ای در راستای حفاظت از محیط زیست گفت: مقام معظم رهبری شیوه‌های ناصحیح و غیر عادلانه استفاده از محیط زیست را نشانه ضعف دانستند که باید برای برطرف کردن این نقیصه تلاش کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: در همین راستا بر اساس مستندات قانونی در راستای لزوم فرهنگ‌سازی و اجرایی کردن بند اول ماده 189 قانون پنجم توسعه همه افراد نسبت به ایجاد فرهنگی در راستای حفظ محیط زیست به شکل رایگان ملزم هستند.

وی با برشمردن برخی از عمده‌ترین چالش‌های فراروی محیط زیست، خاطرنشان کرد: با بروز پدیده خشکسالی سه نقطه در این استان در معرض کانون گرد و غبار واقع شده است که عبارتند از مرغزار شهرکرد، نقطه در جنوب غرب چالشتر و تالاب گندمان و بخش‌هایی از دشت خانمیرزا که بر اساس بهره‌وری غلط و الگوی کشت نامناسب اکنون در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند.

یوسف‌پور با اشاره به طرح‌های فراروی این سازمان، گفت: سه طرح اساسی در سازمان محیط زیست در دست اجراست که از جمله آنها طرح جامع کاهش آلودگی هوا، طرح مدیریت پسماند، طرح کنترل موتورخانه‌ها در ادارات که نحوه سوخت و راندمان سوخت را کنترل می‌کند می‎توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: بحث طرح جامع مدیریت منابع آب که نیاز اساسی استان است و کاهش آلاینده‌ها در بخش صنایع از جمله طرح‌های دیگر این سازمان محسوب می‎شود.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه سال گذشته 20 درصد از آلاینده‌های صنایع استان کاهش یافته، گفت: امسال نیز 30 درصد دیگر از میزان آلاینده‌ها را کاهش دادیم که در مجموع 50 درصد آلاینده‌های زیست‌محیطی این استان کاهش یافته است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول