اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:

تقویت فرهنگ زیست محیطی نیازمند مشارکت جدی مردم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: تقویت فرهنگ و آموزش‌های زیست محیطی در راستای مقابله با آسیب‌های محیط زیست نیازمند مشارکت جدی همه ملت‌هاست.

تقویت فرهنگ زیست محیطی نیازمند مشارکت جدی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی ظهر امروز در جلسه ستاد بررسی برنامه‌های گرامیداشت هفته محیط زیست در اردبیل اظهار داشت: در اسناد بالادستی قانون اساسی و اصل 50 این قانون همه در قبال حفظ، نگهداری و ارتقای فرهنگی زیست محیطی وظیفه و مسئولیتی دارند و از طرف دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری نیز بر این حساسیت افزوده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ در قانون پنج ساله پنجم توسعه و ماده 189 این قانون اجرای برنامه آموزش همگانی محیط زیست یک اصل اساسی تلقی شده و طبق مصوبه هیئت وزیران در 16 بهمن 90 برنامه جامع آموزش همگانی یک اصل و فرهنگ قلمداد می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل با تبریک فرارسیدن هفته محیط زیست با یادآوری اینکه با تشکیل ستاد این هفته برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های جامع آموزش همگانی محیط زیست اجرایی می‌شود گفت: وزارتخانه‌های دخیل، دستگاه‌های اجرایی صدا و سیما و خبرگزاری‌ها در این خصوص وظیفه سنگینی دارند و به ویژه از صدا و سیما خواسته شده است تا با تولید و انتشار اخبار مرتبط با فرهنگ زیست محیطی وظایف تعیین شده در این اسناد بالادستی را به سرانجام برساند.

حمیدی تصریح کرد: در سازمان محیط زیست نیز وظایف و شیوه نامه‌های مربوطه ارسال شده که انتظار داریم امسال دستگاه‌ها متناسب با این مصوبات و در راستای فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در هفته گذشته نیز ایام تنوع زیستی را سپری کردیم اظهار امیدواری کرد برنامه‌های هفته محیط زیست امسال در استان اردبیل پر‌بارتر و با فراگیری گسترده انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست مسئول بهداشت محیط شهرستان اردبیل نیز در سخنانی ارائه آموزش‌های لازم در راستای حفاظت از محیط زیست را مهم اعلام و بر اجرای برنامه‌های دقیق در این هفته تأکید کرد.

علیرضا بابایی از فعالیت گروه رابطین بهداشت در شهرها و روستاها خبر داد و افزود:‌ ما آمادگی داریم در این هفته با اعزام پزشکان به مناطق مختلف در راستای برنامه‌های محیط زیست با هدف آگاه‌سازی خانواده‌ها از عوامل زیست محیطی این سازمان را یاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برخی از اتفاقات زیست محیطی به ویژه ریزگردها باید به صورت کامل برای مردم تبیین و تشریح شود بیان داشت: مردم باید با این پدیده‌ها آشنا شده و نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

این مسئول در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه بحث زیست محیطی یک بحث و مفهوم گسترده است گفت: محیط زیست با عناصر مختلفی همچون آب و هوا، فاضلاب، زمین، خاک منابع طبیعی و هواشناسی درگیر است و اگر در همه این زمینه‌ها به مردم آگاهی دهیم مطمئنا مردم نیز در حفاظت از محیط زیست و نحوه رفتار با پدیده‌های زیست محیطی به طور علمی وارد عمل خواهند شد.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول