اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل محیط زیست خوزستان تأکید کرد

توسعه همکاری‌های زیست محیطی در میادین نفتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بر رعایت مسائل زیست محیطی در توسعه میادین نفتی تأکید کرد.

توسعه همکاری‌های زیست محیطی در میادین نفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، تورج همتی در بازدید از میدان نفتی دارخوین با تأکید بر رعایت مسائل زیست محیطی در توسعه میادین گفت: مجموعه عظیم نفت در کنار تولید ملی و پایداری در استمرار تولید باید تعاملات فی‌مابین را با سازمان حفاظت محیط زیست برقرار کند.

وی افزود: محیط زیست در کنار توسعه و در خدمت کشور است و ضرورت دارد تا با برنامه‌های پیشگیرانه در جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی تلاش کنیم.

این مقام مسئول گفت: این اداره کل به عنوان یک ارگان دولتی پیگیر مطالبات مردم است و رعایت مسائل زیست محیطی را به عنوان یک ضرورت با سایر مجموعه دنبال می‌کند.

همتی افزود: مباحث زیست محیطی در مجموعه نفت، همزاد تولید بوده و ساختارهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست در حوزه نفت جزو نخستین اقدامات در بدو فعالیت این نهاد بوده است.

وی ادامه داد: ما نیز تلاش می‌کنیم تا با نظارت دقیق در کنار این تولید آسیب کم‌تری به محیط زیست وارد شود و از مجموعه نفت می‌خواهیم که قبل از انجام فعالیت‌های توسعه، مباحث ارزیابی زیست محیطی را در راستای مدیریت و پایش محیط زیست پیش‌بینی کرده و فعالیت‌های زیست محیطی پیش رو را توسعه دهند.

همچنین در جریان این بازدید، محمد سخایی مجری طرح توسعه میدان  نفتی دارخوین گفت: میدان نفتی دارخوین یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان نفت در این منطقه است که روزانه 160 هزار بشکه نفت و 280 میلیون فوت مکعب گاز تولید می‌کند.

وی افزود: این شرکت با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز جهان و بالاترین سطح ایمنی و رعایت مسائل زیست محیطی فعالیت دارد و فاز اول و دوم آن از سال 1380 تا 1389 به بهره‌برداری رسیده است که درصدد اجرای فاز سوم آن با توان شرکت‌های داخلی به منظور افزایش تولید به میزان 60 هزار بشکه دیگر با تکیه بر رعایت مسائل زیست محیطی هستیم.

انتهای پیام/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول