اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور مطرح کرد

تضمین 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی به تعاونی‌ها

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام مدیر‌عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور گفت: این صندوق حداکثر 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی به شرکت‌های تعاونی را در ضمانت‌نامه اعتباری تضمین می‌کند.

تضمین 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی به تعاونی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیر میمنت‌آبادی ظهر امروز در آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون استان کرمان اظهار داشت: این صندوق یک شرکت کاملاً دولتی ‌و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است که با یک میلیارد و 200 میلیون تومان سرمایه در سراسر کشور فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این صندوق ‌کمک به توسعه بخش تعاون است، گفت‌: این حمایت از طریق تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها و معاملات شرکت‌های تعاونی، تضمین اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به شرکت‌های تعاونی و ‌جبران بخشی از خسارت‌های تعاونی‌ها که ناشی از حوادث طبیعی و نوسانات شدید بازار است، صورت می‌گیرد‌.

میمنت‌آبادی ارزیابی، رتبه‌بندی و تحلیل ریسک ذینفعان ضمانت‌نامه‌ها‌، جلب همکاری شرکت‌ها و مؤسسات بین‌المللی، ارزیابی و رتبه‌بندی سرمایه‌گذاران، جلب همکاری بانک‌ها، بیمه‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی و به کارگیری قابلیت‌های تجارت الکترونیک و نرم‌افزارهای تخصصی مدیریت منابع مالی را از دیگر خدمات حمایتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای تعاونی‌های کشور برشمرد.

قائم‌مقام مدیر‌عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور صدور انواع ضمانت‌نامه برای شرکت‌های تعاونی در تمام بخش‌های اقتصادی را مهم‌ترین رسالت این صندوق عنوان کرد و گفت‌: صدور ضمانت‌نامه اعتباری، ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه و مزایده، ضمانت‌نامه پیش پرداخت، ضمانت‌نامه حسن انجام کار، ضمانت‌نامه گمرکی و ضمانت‌نامه استرداد کسور وجه‌الضمان را ‌از جمله این ضمانت نامه‌ها اعلام کرد.

‌میمنت‌آبادی با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور حداکثر 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی به شرکت‌های تعاونی را در ضمانت‌نامه اعتباری تضمین می‌کند، ابراز داشت: سقف ضمانت‌نامه صندوق 15 میلیارد ریال است و این ضمانت‌نامه منحصراً برای شرکت‌های تعاونی یا اتحادیه شرکت‌های تعاونی صادر می‌شود.

وی کارمزد صدور ضمانت‌نامه اعتباری برای سال نخست را‌ به میزان یک تا دو درصد و برای سال‌های بعد‌ به ازای هر سال برابر با نیم درصد مبلغ ضمانت‌نامه اعلام کرد.

میمنت‌آبادی افزود‌: صندوق مجاز است در مورد ضمانت‌نامه‌های اعتباری تا سقف 30 درصد مبلغ کارمزد را به هر یک از متقاضیان خوش حساب به عنوان کمک مسترد نماید ‌و در سایر ضمانت‌نامه‌ها نیز می‌تواند تا 15 درصد تخفیف، نسبت به نرخ‌های اعلامی بانک مرکزی منظور کند.

وی وثایق و تضمینات مورد نیاز صندوق را‌ دارایی‌های منقول و غیر منقول، اسناد تجاری و اوراق بهادار اعلام کرد و گفت‌: متقاضی باید این وثایق را تحت یکی از صور قانونی نزد صندوق نگه دارد تا در صورتی که در سررسید مقرر‌ نسبت به پرداخت تعهدات خود به ذینفع عمل نکند، صندوق بتواند از محل آن طلب خود را کلاً یا بعضاً وصول کند. 

وی با اشاره به نحوه دریافت وثایق و تضمینات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور بیان داشت: صدور ضمانت‌نامه در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بر اساس نتیجه اعتبارسنجی شرکت‌های متقاضی صورت‌ می‌گیرد و این اعتبارسنجی‌ از سنجش ظرفیت متقاضی در هنگام اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه از لحاظ فنی، اقتصادی، مالی و مدیریتی است.

‌معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان نیز با اشاره به نامگذاری ‌سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" افزود: تحقق یافتن بخش قابل توجهی از این پیام، مربوط به بخش تعاون است.

‌‌محمد تکلوزاده ابراز داشت: زمانی می‌توانیم اعتماد مردم را نسبت به تولید کالاهای ایرانی افزایش دهیم که کیفیت محصولات تولیدی در رقابت با محصولات مشابهی که از خارج کشور وارد می‌شوند‌ در سطح بالاتری قرار گیرد و فاکتورهای استاندارد نیز در آنها مورد توجه قرار گرفته باشد.

وی راه‌اندازی دفتر نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون استان کرمان را برای حمایت و پیشرفت بخش تعاونی استان یک ضرورت عنوان و تصریح کرد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی وسیع تعاونی‌های استان از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول