اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

"ترمیدور" واکنشی علیه انقلاب‏هاست

خبرگزاری فارس: دارنده دکترای علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: "ترمیدور" حرکتی برای دوری انقلاب‏ها و بازگشت یا واکنشی علیه انقلاب‏هاست که در آن طبقه قدیمی به قدرت برمی‏گردد.

"ترمیدور" واکنشی علیه انقلاب‏هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمداسماعیل خدادادی ظهر امروز در نخستین مجمع خواص و نخبگان فرهنگی ـ اجتماعی استان سمنان که با حضور فرمانده سپاه استان، نماینده ولی‏فقیه و جمعی از نخبگان و فرهیختگان استان سمنان در سالن جلسات بانک ملی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی ترمیدور، فروکش کردن هیجانات و تب انقلاب، کاهش سخت‏گیری‏های اولیه انقلاب، جایگزینی واقع‏گرایی به جای آرمان‏گرایی و غیر سیاسی شدن مردم، احساس نرسیدن به اهداف بلندمدت اعلام شده و روی‏گردانی از اهداف و ارزش‏های انقلاب است.

وی بیان داشت: نظریه ترمیدور با بررسی چهار انقلاب شوروی،‌ فرانسه، آمریکا و انگلیس به این نتیجه می‏رسد که انقلاب‏ها، سه مرحله را از ظهور تا سقوط طی می‏کنند.

دارنده دکترای علوم سیاسی گفت: ترمیدور از نگاه ابن‏خلدون عمر طبیعی یا همان اجل حتمی، عمر طبیعی یا همان اجل معلق است.

خدادادی، مراحل عمر سیاسی حکومت‏ها، تمدن‏ها و رژیم‏ها را از ظهور تا سقوط به 6 مرحله ظهور (پیروزی)، تسویه‌حساب رقبا، ایجاد امنیت داخلی، رسیدن به امنیت خارجی با اتخاذ سیاست تنش‏زدایی، دوره تجمل‏گرایی و عیش و نوش کارگزاران و سقوط عنوان کرد.

وی اظهار داشت: عوامل مؤثر در مسیر انقلاب برای ایجاد ترمیدور، انحراف بعضی از کارگزاران، ایجاد فاصله بین مردم و بعضی از مسئولان، اباحه‏گری و نفی ارزش‏ها، بازگشت بعضی از مبارزان و انقلابیون دیروز به دامن آمریکا و غرب، بی‏معنا دانستن شعار جنگ فقر و غنی است.

هم‌چنین مسابقه "وصیت‏نامه آفتاب" در بسیج خواهران شاهرود برگزار شد.

زهره عامریون، مسئول برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقه به صورت کتبی و از متن وصیت‏نامه سیاسی و الهی امام راحل برگزار شد و بیش از 150 نفر از بانوان بسیجی در آن شرکت کردند.

وی هدف از این مسابقه را ترویج اندیشه‏های‏ سیاسی و الهی امام راحل عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این مسابقه، زنده نگه داشتن آرمان‏های حضرت امام خمینی(ره) بین اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان و شناساندن هر چه بیشتر آرا و اندیشه‏های ایشان بوده است.

وی هم‌چنین از ختم قرآن به صورت دسته‏جمعی خبر داد و گفت: در این ختم دسته‏جمعی، بیش از 60 نفر از بانوان بسیجی حضور داشتند و ثواب ختم قرآن خود را به روح امام راحل و شهدای 15 خرداد هدیه کردند.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول