اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

انقلاب فرهنگی با هدف اسلامی شدن جامعه تشکیل شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: ستاد انقلاب فرهنگی با هدف اسلامی شدن جامعه از سوی امام راحل در سال 59 تشکیل شد که باید این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

انقلاب فرهنگی با هدف اسلامی شدن جامعه تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر (عج)، اظهار کرد: فرهنگ قرآنی و الهی آنقدر ارزشمند و بزرگ است که اگر در جامعه نهادینه شود، هیچ‌گاه انقلاب اسلامی شکست نمی‌خورد.

خطیب جمعه آبیک اضافه کرد: رهایی از بیگانه‌پرستی اعم از غرب‌گرایی و شرق‌گرایی و روی گرداندن از غیرخدا و روی آوردن به خدا، کتاب وحی و ائمه اطهار (ع) از دیگر اهداف تشکیل انقلاب فرهنگی بوده است.

موسوی با ذکر این مطلب که آمریکایی‌ها و غربی‌های مزدور و ریاکار 10 سال است در خصوص مسائل هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا و غرب هیچ‌گاه به هیچ صراطی مستقیم نخواهند بود، چراکه به تازگی در خصوص جلسه‌ای در مسکو رویه کارشکنی را در نظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استکبار جهانی و ایادی غرب چند بار بر سر موضوع هسته‌ای ایران شکست خورده و تلخی شکست را احساس کرده‌اند.

امام جمعه آبیک یادآور شد: با هوشیاری مردم و هیئت مذاکره‌کنندگان ایران اسلامی، بار دیگر تیر دشمنان نظام به سنگ خواهد خورد.

موسوی خاطرنشان کرد: کشور ما که از آمریکا و غرب انتظاری ندارد ولی اینکه عربستان صعودی، قطر و ترکیه چرا آتش‌بازی علیه مردم و کشور سوریه را به راه انداختند جای تأسف است، لذا این امر نشان می‌دهد که این کشورها در خدمت رژیم صهیونیستی هستند و می‌خواهند پابرجا بماند.

*به کارگیری علم در راه اهداف الهی مردم ضروری است

امام جمعه آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به جایگاه علم و دانش گفت: علم و دانش یک موهبت الهی است که باید در راه اهداف الهی، خداگونه، آسایش و رفاه مردم به کار گرفته شود تا ارزش واقعی خودش را به دست آورد.

موسوی با بیان اینکه علم معادل مادی ندارد، افزود: تعلیم و علم‌آموزی بدون تزکیه نفس فایده‌ای ندارد، چراکه این نوع تعلیم غربی محسوب می‌شود و در آن اخلاق، حیثیت، کرامت انسانی و شرف معنایی ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت غلبه فرهنگ اسلامی بر فرهنگ غربی در دانشگاه‌ها بیان کرد: در علوم انسانی باید از غرب جدا شویم تا بتوانیم از زیر سلطه علمی بیگانگان خارج شویم.

خطیب جمعه آبیک با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در خصوص علم و مال اذعان کرد: این امام همام فرموده‌اند: علم از مال بهتر است چراکه علم میراث انبیا و مال میراث فراعنه است، علم پاسبان خود ولی مال پاسبان می‌خواهد، علم با انسان کفن می‌شود ولی مال با انسان کفن نمی‌شود، علم را فقط مؤمن به دست می‌آورد ولی مال را هم مؤمن و هم کافر به دست می‌آورند، همه مردم محتاج عالم هستند ولی به طور ناچیز مردم محتاج صاحب مال هستند، علم با انفاق کم نمی‌شود ولی مال با هزینه کردن کم می‌شود.

موسوی با اشاره به چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی افزود: این عالم وارسته از علمای طراز اول بود که تا سن 86 سالگی تلاش می‌کرد در راه تهذیب نفس گام بردارد.

وی گفت: این عالم ربانی فرموده بودند که هیچ روایتی را را برای دیگران نخوانده مگر این که خودشان عامل به آن حدیث بوده‌اند.

امام جمعه آبیک خاطرنشان کرد: آیت‌الله مشکینی از مخلصان امام راحل و مقام معظم رهبری بودند که به دلیل تواضع، لیاقت و شایستگی که داشتند 25 سال رئیس مجلس خبرگان را بر عهده داشتند.

موسوی یادآور شد: از این عالم وارسته آثار ارزشمندی به جا مانده که مطالعه آنها سودمند و مفید است، این در حالی است که هدایتگری‌های ایشان برای مردم ایران و ملت‌های دیگر نیز راهگشا بوده است. 

وی با تأکید بر اصلاح انسان بین خود و خدا اظهار کرد: اگر انسان رابطه بین خود و خدای متعال را اصلاح کند، خدا بین او و مردم اصلاح خواهد کرد، چراکه اختلاف‌هایی که گاهی اوقات در جامعه داریم و به صلح و صفا نمی‌رسیم، نشأت گرفته از عدم اصلاح رابطه انسان با خداست.

امام جمعه آبیک گفت: انسان باید با تقویت تقوا و پرهیزگاری خود را از مسیر انحراف مصون نگه‌دارد، چراکه به فرمایش امام علی (ع) کسی که از تقوا جدا شود در دریای لذات و شهوات غرق شده و در بیابان گناهان و گمراهی آواره و سرگردان و مورد بازخواست، مذمت و عذاب الهی قرار می‌گیرد.

موسوی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی در 20 خرداد سال 49 گفت: ایشان عالمی وارسته، باتقوا، کفرستیز و ظلم‌ستیز بودند که نخستین بار در کشور در برابر ظلم ایستادگی کردند و به دست رژیم سفاک پهلوی زندانی شدند که با مظلومیت شربت شهادت را نوشیدند و به لقاء‌الله پیوستند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول