اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روستایی در لرستان که 79 شهید تقدیم انقلاب کرد‌

خبرگزاری فارس: ‌روستای صاحب‌الزمان(عج) لرستان در هشت سال دفاع مقدس 79 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

روستایی در لرستان که 79 شهید تقدیم انقلاب کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار علی مویدی ‌دبیر همایش یادواره شهدای این روستا در حاشیه یادواره شهدای روستای صاحب‌الزمان خرم‌آباد در جمع خبرنگاران از روستای صاحب‌الزمان(عج) خرم‌آباد به عنوان پایگاه انقلاب یاد کرد و گفت: روستای صاحب‌الزمان پایگاه ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است، زیرا این روستا 79 شهید و بیش از 300 جانباز را در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه دومین یادواره شهدای منطقه مدهنی و روستاهای اطراف آن از صبح امروز با سیل جمعیت خانواده شهدا، مردم استان و مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در جمع‌بندی این یادواره و قطعنامه‌ای که در پایان آن قرائت می‌شود، نقشه راهی برای آینده داشته باشیم.

دبیر ستاد برگزاری دومین یادواره شهدای روستای صاحب‌الزمان(عج) لرستان گفت: نخستین یادواره شهدای این روستا در سال گذشته و در ابعاد کوچک‌تری برگزار شده، اما امروز این همایش به صورت ملی و با حضور 4 هزار نفر از اقشار مختلف مردم لرستان در این روستا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در سال‌های آینده این یادواره را در مقیاس بزرگ‌تر و در سطح ملی برگزار کنیم، یادآور شد: به لحاظ توانمندی‌های این روستا و قابلیت‌های آن می‌توانیم در آینده یادواره‌های دیگری را برای این روستا و سایر روستاهای استان برگزار کنیم.

سردار مویدی در ادامه با بیان اینکه جمعیت روستاهای منطقه مدهنی در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 نفر بوده که یک هزار نفر از آنها در آن دوران رزمنده بوده است.

دبیر ستاد برگزاری دومین یادواره شهدای روستای صاحب‌الزمان(عج) لرستان با تاکید بر اینکه این روستا 79 شهید و بیش از 300 جانباز را در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است، گفت: در این روستا زنانی بوده‌اند که به لحاظ عشقی که به وطن داشته‌اند تا خط مقدم هم رفته‌اند و علیه صدامیان مبارزه کرده‌اند.

سردار مویدی تصریح کرد: در 15 استان کشور خدمت کرده‌ام و شاید در سطح کشور هم‌چون روستایی با این ویژگی‌ها وجود نداشته است.

دبیر ستاد برگزاری دومین یادواره شهدای روستای صاحب‌الزمان(عج) لرستان با اشاره به اینکه روستای صاحب‌الزمان در دوران دفاع مقدس گروهان به منطقه اعزام کرده است، اظهار داشت: انرژی نهفته‌ای در این روستا وجود دارد که سرآمد همه روستاها است.

لازم به ذکر است، دومین یادواره شهدای مدهنی در روستایی صاحب‌الزمان(عج) خرم‌آباد امروز با حضور محسن رضایی و سردار نقدی برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول