اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

ولایت فقیه ریشه تفکر انقلابی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ولایت فقیه ریشه و بنیان حرکت و تفکر انقلاب ملت ایران است.

ولایت فقیه ریشه تفکر انقلابی است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: آنچه از آیات اسلامی دریافت می‌شود این است که فقیه جامع‌الشرایط در عصر غیبت و یا حتی عصر حضور امام معصوم(ع) و در شرایطی که او بسط ید برای اداره امور مردم را ندارد، مرجع رسیدگی به امور مردم است که باید در حد توان برای اجرای احکام الهی بکوشد.

وی ادامه داد: در طول سال‌ها دشمنان از این اصل بسیار ضربه خورده و برای از بین بردن آن بسیار تلاش کرده‌اند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در شکل‌گیری نهضت بیداری اسلامی در جهان ابراز داشت: حرکتی که امام راحل آغاز کرد امروز آن را رهبر معظم انقلاب هوشمندانه ادامه می‌دهند.

وی افزود: قبل از ارتحال امام خمینی(ره) دشمنان بسیار تلاش می‌کردند تا زمان رحلت ایشان را پایانی برای مقوله ولایت فقیه قلمداد کنند اما با هوشیاری مردم و نخبگان این کشور حتی یک روز بدون رهبر اداره نشد و در آینده نیز همواره یک ولی فقیه عادل و جامع‌الشرایط آن را هدایت خواهد کرد.

حسینی با اشاره به شرایط صدر اسلام اظهار داشت: در زمان پیامبر(ص) دشمنان اسلام ایشان را ابتر خواندند اما خداوند خواست تا راه پیامبر(ص) توسط اهل‌بیت(ع) او ادامه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما نیز پس از ارتحال امام خمینی(ره) دشمنان تصور کردند کار انقلاب اسلامی به پایان رسیده است اما نوری که خداوند در دل ملت ایران ایجاد کرده بود، هنوز درخشان است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: دشمنان امروز این نکته را با چشم‌های خود می‌بینند که هر اندازه هم برای شکست ملت ایران به ابزارهای مادی گوناگون تکیه کنند، باز با یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب تمام نقشه‌هایشان نقش بر آب خواهد شد و این نشانه لطف خداوند به این ملت است.

وی با اشاره به اعتراف دشمنان در زمینه شخصیت مقام معظم رهبری ابراز کرد: دشمنان امروز به این نکته دست پیدا کرده‌اند که برای کسی که با محاسبات مادی برای فهم تمام امور اقدام کند، فهم دنیای درونی رهبر معظم انقلاب و رمز موفقیت ایشان بسیار مشکل است.

حسینی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: ما زمانی پرچم آمریکا را به آتش می‌کشیدیم و این موضوع موجب انتقاد از ما در صحنه جهانی می‌شد اما امروز اوضاع جهانی به نقطه‌ای رسیده که پرچم آمریکا در 80 شهر این کشور و توسط خود مردم آمریکا به آتش کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: مبارزاتی که در طول این سال‌ها میان سردمداران آمریکایی و رهبر انقلاب به وقوع پیوسته هیچ‌گاه یک مبارزه مساوی نبوده و امکانات مادی در دنیای غرب همیشه چندین برابر امکانات مادی ما بوده است، با این وجود کاخ سفید همواره شکست خورده این مبارزات بوده است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: جریان‌سازی‌های دشمنان در این سال‌ها در داخل کشور همواره با رهبری هوشمندانه و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب شکست خورده است.

وی ابراز کرد: این مبارزات امروز به جایی رسیده که دشمنان دریافته‌اند اگر بخواهند در این زمینه موفقیتی به دست بیاورند باید به طور مستقیم با ریشه تفکر انقلابی در کشور که همان ولایت فقیه است، وارد جنگ شوند.

حسینی با بیان اینکه ولایت فقیه در برابر تمام انحرافات ایستاده است افزود: تا زمانی که این رهبری الهی بر جامعه ما حکم‌فرما است، جریان‌های انحرافی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. 

وی با اشاره به نظر علما و امام خمینی(ره) راجع به مقام معظم رهبری ادامه داد: امام خمینی(ره) در زمان حیات خود رهبر انقلاب را نعمتی الهی شمرد و علمای بزرگ نیز همواره به اعلمیت، اخلاص و درایت ایشان تاکید داشته‌اند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول