اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

مصرف مواد مخدر ریشه بسیاری از ناهنجاری‌هاست

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر گفت: ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها مصرف مواد مخدر در جامعه است.

مصرف مواد مخدر ریشه بسیاری از ناهنجاری‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور عصر امروز سه‌شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ملایر به حماسه سوم خرداد اشاره کرد و اظهار داشت: این حماسه بزرگ نماد مقاومت ملت ایران است و هرگز از ذهن مردم نمی‌رود.

وی به مجموعه اقدامات انجام شده در مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: امروز بحث مواد مخدر و اعتیاد به عنوان یک تهدید در جامعه ما محسوب می‌شود و ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها در کشور مصرف مواد مخدر است.

فرماندار ملایر با توجه به اقدامات انجام شده در سطح شهرستان گفت: مشاوره و کارگاه‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد با حضور کارشناسان، مقابله با افراد شرور و قاچاقچیان مواد مخدر و دستگیری آنها و جمع‌آوری معتادین توسط نیروی انتظامی، پاکسازی مناطق آلوده از جمله برنامه‌های شهرستان ملایر در مقابله با مواد مخدر بوده است.

وی به برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های ورزشی و تفریحی در شهرستان اشاره کرد و گفت: ایجاد فضایی مفرح و شاد و آموزش‌های همگانی در خصوص مضرات روحی و جسمی این بلای خانمانسوز در بین مردم به ویژه جوانان در کاهش استفاده از مواد مخدر مؤثر است و می‌تواند جوانان و نوجوانان را از این آسیب‌ها سلامت نگه دارد.

خیریانپور در تأکید به مسئولان به ویژه نیروی انتظامی عنوان داشت: فضا و محیط باید برای قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع‌کنندگان این مواد در شهرستان ناامن شود و مبارزه با مواد مخدر عزمی همگانی را می‌طلبد و همه باید پای کار بیایند و در این راستا می‌طلبد کمیته‌های مبارزه با مواد مخدر فعال‌تر شود.

وی در تأکید به آموزش و پرورش گفت: در این راستا باید آموزش‌ها به دانش‌آموزان و والدین داده شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته نیز ملایر به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت مبارزه با مواد مخدر در کشور انتخاب شد که در این راستا اقدامات لازم در مبارزه با مواد مخدر از سوی نهادهای مختلف به ویژه سپاه پاسداران و بسیج انجام گرفت و امسال نیز این مبارزه ادامه دارد و این طرح باید به صورت کشوری اجرا شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر نیز گفت: شهرستان ملایر با داشتن بیش از 73 هزار خانوار و داشتن 50 هزار دانش‌آموز و 17 هزار دانشجو یکی از شهرستان‌های جوان استان است.

سید رسول حسینی گفت: گسترش خانوارها در ملایر در حال افزایش است و این نشان از آمار خوب ازدواج در این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر اقداماتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است، گفت: در این زمینه قاچاقچیان زیادی دستگیر شده‌اند و بیش از هفت پاتوق نقطه آلوده در شهرستان پاکسازی شده است.

معاون فرماندار ملایر بر استمرار کارگاه‌های آموزشی در شهرستان تأکید کرد و گفت: برپایی مانورها و استمرار آنها آموزش به زندانیان و مراقبت‌های بعد از آزادی از زندان، برگزاری کلاس‌های مشاوره و کارگاه‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها و ... می‌تواند گام مثبتی در مبارزه با مواد مخدر باشد.

رئیس اداره بهزیستی ملایر نیز گفت: در مبارزه با مواد مخدر این اداره نیز در بحث پیشگیری و درمان برنامه‌های زیادی را اجرا کرده است.

حمیدالله فارسی افزود: در حال حاضر کمپ سرپایی درمان شامل کمپ، رها با ظرفیت 100 نفر، کمپ شفا با ظرفیت 100 نفر و کمپ افق با ظرفیت 70 نفر به معتادینی که در حال ترک مواد هستند خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه این کمپ‌ها خصوصی بوده و با نظارت بهزیستی خدمات ارائه می‌دهند، افزود: افرادی که در این کمپ‌ها به بیماران خدمات ارائه می‌دهند از پزشکان مجرب هستند.

رئیس اداره بهزیستی ملایر تصریح کرد: علاوه بر این کمپ‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد دیگری نیز در شهرستان فعال است که زیر نظر بهزیستی نیستند اما باید با مجوز به کار خود ادامه دهند و با استانداردهای لازم همراه باشند و در واقع این کمپ‌ها غیر قانونی فعالیت دارند.

وی بیان داشت: این اداره در راستای پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته کارگاه‌های آموزشی نیز در سطح مهدهای کودک‌ و دانشگاه پیام نور اجرا کرده است و برنامه‌های دیگری نیز در راستای پیشگیری از اعتیاد در سطح روستاها و مناطق مختلف شهر داشته و این برنامه‌ها امسال نیز ادامه دارد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: جلسات زیادی در مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر با حضور کارشناسان در آموزش و پرورش انجام شده و برای دانش‌آموزان و والدین نیز کارگاه‌های آموزشی و جلسات مختلفی در این راستا در مدارس برگزار شده است.

علی تکلو گفت: با شروع فصل تابستان این جلسات تعطیل می‌شود و دوباره با شروع سال تحصیلی این جلسات ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول