اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان:

2 درصد جمعیت گیلان مصرف کننده مواد مخدر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: 2 درصد از کل جمعیت گیلان مصرف کننده مواد مخدر هستند.

2 درصد جمعیت گیلان مصرف کننده مواد مخدر هستند

فرهاد فلاح کریمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه تریاک اولویت نخست مصرف مواد در گیلان است، یکی از مهم‌ترین عوامل شیوع اعتیاد را سهولت دستیابی به مواد مخدر نامید و اظهار کرد: دو درصد کل جمعیت بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفری گیلان مصرف کننده مواد مخدر هستند.

وی حضور اتباع بیگانه را یکی از دلایل مهم در شیوع اعتیاد برشمرد و افزود: ورود اتباع افغانی به گیلان از طرف دولت ممنوع اعلام شده است اما با توجه به اینکه افراد در قبال دریافت مبالغ اندک حاضر به انجام کارهای سخت و طاقت فرسای کارگری هستند شاهد حضور غیرقانونی آنها هستیم که این مسئله موجب افزایش ورود مواد مخدر به استان شده است.

این مسئول با اشاره به محورهای آلوده استان بیان کرد: دو معبر ورودی رودبار به لوشان و آستارا از جمله نقاط آلوده به لحاظ حمل مواد مخدر در گیلان هستند که با توجه به اقدام‌های اطلاعاتی، تاکنون بسیاری از باندهای بزرگ خرید و فروش مواد در این نقاط را شناسایی و پاکسازی کرده‌ایم.

وی درباره راهبردهای مقابله با معضل مواد مخدر تصریح کرد: به منظور مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، تنویر افکار عمومی نخستین راهبرد است و برای دستیابی به این امر ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی در اداره‌های دولتی و مدارس درصدد تشویق مردم به همکاری بیشتر با پلیس هستیم.

فلاح‌کریمی ضمن دعوت از مردم برای همکاری بیشتر با پلیس تصریح کرد: ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و تنها زمانی امنیت مطلوب در سطح جامعه حاکم می‌شود که مردم نیز با تمام قوا خواهان آن باشند.

* ورود گردشگران مصرف کننده مواد مخدر عامل پویایی اقتصاد جرم در گیلان است

وی با بیان اینکه در فصل گردشگر پذیر نیز شاهد افزایش حضور مصرف کنندگان مواد در استان هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل پویا بودن اقتصاد جرم در حوزه مواد مخدر گیلان، ورود جمع زیادی از مصرف کنندگان مواد مخدر در قالب گردشگر به استان است که در ایام تعطیل و شرایط اقلیمی مناسب برای تفرج حضور می‌یابند و عده‌ای از مصرف کنندگان نیز افراد بومی هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، با اشاره به اینکه 95 درصد قاچاقچیان دستگیر شده در اردیبهشت سال جاری را مردان تشکیل دادند، گفت: پنج درصد از قاچاقچیان در حوزه مواد مخدر زنان هستند که حضور آنان در این حیطه یک تهدید جدی برای جامعه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نقش زن و مادر در حفظ امنیت خانواده بسیار اساسی است، گفت: به دلیل ارتباط عاطفی فرزندان با مادر، اگر مادر خانواده‌ای به هر طریقی در این بلای خانمانسوز بیفتد تاثیرات منفی گسترده‌ای بر فرزندان می‌گذارد.

* تریاک بیشترین مصرف مواد مخدر در گیلان است

فلاح کریمی بیشترین فراوانی خرید و فروش و مصرف مواد مخدر در استان را از نوع تریاک دانست و بیان کرد: 89 درصد از کشفیات در اردیبهشت سال جاری مربوط به تریاک بوده و حشیش، شیشه و هروئین در رده‌های بعدی کشفیات مواد استان قرار دارند.

وی گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه را زنگ خطر جدی برای امنیت جامعه نامید و تصریح کرد: مصرف شیشه به دلیل ایجاد توهم‌زایی در فرد مصرف کننده او را نسبت به ارتکاب جرایم خشن سوق می‌دهد و جوانان مهم‌ترین جامعه هدف قاچاقچیان این نوع مخدر هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر زمینه‌ساز بروز بسیاری از جرایم است، خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود 68 تا 73 درصد از سارقان دستگیر شده توسط پلیس آگاهی استان را افراد معتاد تشکیل می‌دهند و اگر اعتیاد در استان مهار شود بسیاری از جرایم نیز کنترل می‌شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول