اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان‌شمالی:

روحانیون برای ریشه‌کنی اعتیاد از جامعه بکوشند

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان‌شمالی خواستار مشارکت فعالانه‌تر روحانیون برای فرهنگ‌سازی به منظور ریشه‌کنی اعتیاد از جامعه اسلامی شد.

روحانیون برای ریشه‌کنی اعتیاد از جامعه بکوشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا یزدان‌پناه بعد از ظهر امروز در نشست با روحانیون و پرسنل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با عنوان آموزش پیشگیری‌های نوین اظهار کرد: امروز مواد مخدر به عنوان بلیه قرن جامعه را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم از روحانیون تبعیت و حرف شنوی دارند، گفت: شایسته است تا روحانیون با استفاده از فرصت‌های پیش رو به‌ویژه ماه رجب، شعبان و رمضان جامعه را نسبت به خطرات استفاده از مواد مخدر آشنا سازند.

یزدان‌پناه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را مهم‌ترین عامل تهدیدکننده سلامت بشریت دانست و افزود: اقدامات انجام شده در جامعه جهانی طی یک قرن اخیر بیانگر این واقعیت است که نگاه تک‌بعدی مقابله‌ محور به تنهایی ‌نمی‌تواند موجبات مصون‌سازی جوامع را از بلای شوم اعتیاد فراهم کند.

وی توجه به رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد برای واکسیناسیون آحاد جامعه را ضروری خواند و گفت: باید به این موضوع توجه جدی صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: کشور ایران به خاطر موقعیت استراتژیک و همسایه‌بودن با دو کشور که منشاء تولید و کشت موادمخدر هستند، در معرض آسیب اعتیاد قرار دارد از این رو پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ و مصون‌سازی جامعه در قبال آسیب مواد مخدر است.

جانشین شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان‌شمالی  همچنین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان را افزایش دو برابری مواد مخدر صنعتی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه‌ تاکنون دو هزار نوع مواد مخدر صنعتی تولید شده از سوی دشمنان در جامعه شناسایی شده است، تصریح کرد:‌ دشمنان و مافیای مواد مخدر قصد داشتند این میزان مواد مخدر صنعتی و شیمیایی را در سال 2015 به چهار هزار نوع مواد مخدر صنعتی برسانند.

یزدان‌پناه در دسترس‌بودن را از ویژگی‌های مواد مخدر صنعتی عنوان کرد و گفت: ترویج استفاده از این مواد مخدر در جوامع در دستور کار دشمنان قرار دارد از این روا باید بیش از پیش به مسئله پیشگیری توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش فارس، در این نشست 150 نفر از روحانیون سازمان تبلیغات خراسان‌شمالی شرکت داشتند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول