اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر:

قائمشهر پایلوت مقابله با اعتیاد در کشور شد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر گفت: پنج شهر در کشور پایلوت طرح پیشگیری، درمان و اعتیاد در کشور شدند که قائمشهر نیز از جمله این شهرها است.

قائمشهر پایلوت مقابله با اعتیاد در کشور شد

علی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قائمشهر اظهار داشت: شهرک قدس تهران، فلاورجان اصفهان، هرسین کرمانشاه، ملایر استان همدان و قائمشهر پنج شهر پایلوت برای اجرای طرح پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد انتخاب شدند.

وی افزود: به منظور اجرای طرح، دبیرخانه شورای هماهنگی در سپاه ناحیه قائمشهر راه‌اندازی و مناطق پرخطر شهر شناسایی شد.

این مسئول با بیان کاهش سن مصرف‌کنندگان مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی خاطرنشان کرد: سن اعتیاد و طیف استفاده در قائمشهر به دبیرستان‌ها و پایه‌های راهنمایی و در موارد محدودتر به مقاطع ابتدایی هم کشیده شد که در راستای اجرای طرح، دستورالعمل تشکیل کارگاه توانمندسازی والدین برای پیشگیری از اعتیاد اجرایی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: این کارگاه‌ها در چند دبیرستان هدف واقع در مناطق آلوده با تشکیل کلاس‌های آموزشی برای والدین تشکیل می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر ادامه داد: در اجرای بخش درمان، مجموعه به علوم پزشکی واگذار می‌شود که به همین منظور مراکز بازپروری زیادی را که شناسنامه‌دار شده‌اند شناسایی کردیم و توسعه خواهیم داد تا هر چه سریع‌تر برای درمان مبتلایان اقدام شود.

وی اضافه کرد: همچنین کارهای فرهنگی بخش پیشگیری همزمان توسط دستگاه‌های فرهنگی شهر اجرایی می‌شود.

رمضانی با مهم خواندن بخش مقابله با اعتیاد اذعان داشت: برخورد با اعتیاد به صورت تشکل‌های سازمان یافته و باندی صورت می‌پذیرد که بنا است در این حوزه با تجمیع اقدامات و فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی هماهنگی‌های لازم انجام و دستورالعمل‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول