اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

راه‌اندازی 5 مرکز تخصصی ترک اعتیاد شیشه تا پیش از پایان سال

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: براساس مصوبه این شورا تا پیش از پایان سال پنج مرکز تخصصی ترک اعتیاد شیشه در استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 5 مرکز تخصصی ترک اعتیاد شیشه تا پیش از پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسن کرمی اظهار داشت: براساس مصوبه نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در 25 اردیبهشت‌ماه سال جاری که با حضور استاندار انجام شد دانشگاه علوم پزشکی استان موظف شده طبق پروتکل ابلاغی با همکاری بخش خصوصی و دستگاه‌های مرتبط تا پیش از پایان سال پنج مرکز ترک اعتیاد شیشه را راه‌اندازی کند.

وی افزود: با توجه به آماری که از زنان معتاد به شیشه و گرایش زنان به این ماده به دلیل تبلیغات منفی که در مورد کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود دو مرکز از این پنج مرکز تخصصی مربوط به زنان و سه مرکز دیگر مربوط به آقایان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان سمت و سوی فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را پیش‌گیری، درمان و مبارزه عنوان کرد و گفت: اولویت اول ما ابتدا پیش‌گیری و در مراحل بعدی کاهش تقاضا برای مواد مخدر است که در این بخش برنامه‌های گسترده‌ای پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: قرار است تا پایان سال تعداد 2 میلیون نفر در مدارس، مساجد، مراکز علمی و دانشگاهی و محیط‌های کار و خانواده‌ها تحت آموزش‌های پیش‌گیری از اعتیاد قرار گیرند.

کرمی با بیان اینکه عمده جرایم استان مربوط به معتادان مواد مخدر و عمده جرایم خشن مانند قتل، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه مربوط به معتادان شیشه است، گفت: در این مورد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان امسال را سال مبارزه جدی با این ماده خطرناک قرار داده و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هم عملیات ویژه انهدام پاتوق توزیع و مصرف و دستگیری توزیع کنندگان شیشه را در دستور کار دارد و تنها در پنج روز ابتدایی این طرح سه کیلو از این ماده کشف و 184 پاتوق منهدم شد.

وی در پایان با بیان اینکه 72 مرکز ترک اعتیاد زیر نظر علوم پزشکی و 37 مرکز زیر نظر بخش خصوصی در استان فعالیت می‌کنند، گفت: یک مرکز ترک اعتیاد نیز سال گذشته برای افراد بی‌بضاعت توسط نیروی انتظامی استان در منطقه قلعه شور اصفهان راه‌اندازی شده که در این مرکز علاوه بر درمان کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیز ساخته شده که معتادان پس از درمان در این مکان به کار مشغول می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان داشت: هر کدام از خانواده های کم بضاعت که دارای فرد معتاد در خانه خود هستند می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند و این مرکز آماده پذیرش این افراد به صورت رایگان است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول