اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان بوشهر:

پلیس فتا به دنبال حفظ امنیت شهروندان در فضای مجازی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: تلاش و هدف اصلی پلیس فتا ایجاد امنیت برای افراد در فضای مجازی و حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آنان است.

پلیس فتا به دنبال حفظ امنیت شهروندان در فضای مجازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدرضا جهانشیری صبح امروز در نشست با شماری از جوانان بوشهری اظهار داشت: پیشگیری و مبارزه با جرائم به وقوع پیوسته در فضای مجازی و برخورد با اشاعه‎دهندگان فساد و بی‎بند و باری که از اهداف جنگ نرم دشمن است از دیگر اهداف پلیس فتا در استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی از اعضای صنف رایانه به ویژه مدیران کافی‌نت‎های استان تقاضای همکاری و تعامل برای نیل به این اهداف را خواستار شد.

جهانشیری با تاکید بر رعایت مسائل امنیتی تلفن همراه گفت: به تازگی شواهدی از فیشینگ یا سرقت اطلاعات در تلفن‎های همراه یافت شده که توانسته‎اند به پسوردها و سایر محتوای شخصی دسترسی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: لذا قبل از اینکه پیام کوتاهی را باز کنید ببینید چه کسی به شما پیام کوتاه ارسال کرده است.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکثر سرقت‌های فیشینگ از طریق پیام‎های متنی آغاز می‎شود اگر نمی‎شناسید پاسخ ندهید.

جهانشیری برای مقابله با این خطر گفت: گوشی‎های تلفن همراه که مجهز به امکانات ارتباطی زیادی از جمله وای‌فای، بلوتوث و اینفرار هستند به جز در زمانی که می‎خواهید از آنها استفاده کنید آنها را غیرفعال کنید.

وی اضافه کرد: در طی روز چندین بار آنها را چک کرده و از غیرفعال بودنشان مطمئن شوید چرا که مجرمان قادرند با هک و نفوذ به گوشی شما، اختیار آن را در دست گرفته و ضمن برقراری تماس‎های تلفنی اطلاعات حساب شما و محتوای درون گوشی شما را به سرقت ببرند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر ضمن تشریح دلایل تاسیس و راه‎اندازی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در نیروی انتظامی، خطرات و تهدیدات پیش روی کاربران فضای مجازی را با توجه به گسترش روزافزون استفاده از این فضا توسط اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان و راه‎های مقابله و پیشگیری از آن را توضیح داد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول