اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد خراسان ‌جنوبی:

رشد فرهنگ وارداتی نگران‌ کننده است/ فضای مجازی مدیریت شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی گفت: رشد فرهنگ وارداتی گسترده بوده و بهترین ابزار صیانت آن فرهنگ دینی و قرآنی است.

رشد فرهنگ وارداتی نگران‌ کننده است/ فضای مجازی مدیریت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، محمد مطهری‌فر صبح امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سربیشه اظهار داشت: دغدغه مسائل فرهنگی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین اموری بوده که باید شورای فرهنگ عمومی به آن بپردازد و خروجی و تاثیرگذاری آن عام و فراگیر است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی؛ فرهنگی و دینی است و جامعه ما جامعه بسته‌ای نیست، تصریح کرد: امروزه انقلاب و جامعه اسلامی پیشرفت‌های زیادی در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کرده است و رشد فرهنگ وارداتی گسترده بوده و بهترین ابزار صیانت از آن فرهنگ دینی و قرآنی است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: فرهنگ دینی و قرآنی باید بیشتر از گذشته در شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی شود.

مطهری‌فر فضای مجازی را یکی از ابزارها و فضاهای خوب به منظور ترویج و تبیین فرهنگ‌های اسلامی و ارزشی عنوان کرد و افزود: در سطح استان در بحث فضای مجازی برنامه‌ریزی‌های خوبی از قبیل  وبلاگ‌نویسی دینی انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ها و اقدامات تدوین و اجرایی شده بر مبنای قرآن و دین باشد؛ جوانان علاوه بر برون‌رفت از سردرگمی، بیشتر شیفته و خواهان مباحث قرآنی و دینی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی ضمن تأکید بر اینکه دین و معارف اسلامی باید در جامعه نهادینه شود، گفت: با تحقق این مهم به طور حتم جامعه‌ای سالم خواهیم داشت و در همه ابعاد موفقیت‌های چشمگیری به دست می‌آوریم.

مطهری‌فر اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند بهترین برنامه‌ها را در راستای ترویج و نهادینه‌سازی معارف و آرمان‌های اسلامی داشته باشد که یکی از این برنامه‌ها تشکیل کمیته قرآنی به مسئولیت دبیر شورای فرهنگ عمومی است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه نیز در این جلسه افزود: از تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌خواهیم تا با تشکیل کمیته قرآنی در زمینه برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های قرآنی اهتمام ورزند.

امیر کوچی تصریح کرد: امروزه گسترش و تعمیق فرهنگ‌های ارزشی به ویژه فرهنگ قرآن در جامعه امری ضروری است و تمامی مسئولان و مدیران باید در این زمینه تلاش کنند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول