اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ستاد آموزش‌های نوین الکترونیک اصفهان:

روابط در دنیا در حال مجازی‌سازی است

خبرگزاری فارس: سرپرست ستاد آموزش‌های نوین الکترونیک استان اصفهان گفت: روابط در دنیا در حال مجازی‌‌سازی است و امروزه سرویس‌های مختلفی در فضای دیجیتال و عصر اطلاعات صورت می‌گیرد.

روابط در دنیا در حال مجازی‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام احمدمحی‌الدین‌ میرمرشدی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی تلگراف در سال 1838 میلادی تا سال 1980 میلادی که بحث هوشمند‌سازی کلید خورده است 142 سال می‌گذرد.

وی با بیان اینکه از سال 1980 تا به امروز رشد استفاده از فناوری‌های نوین سریع‌تر و همه‌جانبه‌تر بوده است، اضافه کرد: دنیا در 500 سال گذشته با اختراع کاغذ، در 100 سال گذشته با اختراع تلفن و در 50 سال پیش با راه‌اندازی رادیو و تلویزیون مواجه بوده است.

سرپرست ستاد آموزش‌های نوین الکترونیک استان اصفهان تصریح کرد: در سال 1980 نیز نخستین کامپیوتر‌ها در دنیا راه‌اندازی شده و در سال 1981، 2 میلیون کامپیوتر در دنیا وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله تعداد کامپیوتر‌های موجود در دنیا چند برابر افزایش یافته است، ادامه داد: 600 میلیون کامپیوتر در سال 1995 در جهان وجود داشته است و سرویس‌های مختلفی در فضای دیجیتال و عصر اطلاعات صورت می‌گیرد.

میرمرشدی با اشاره به اینکه روابط در دنیا در حال مجازی‌سازی است، تاکید کرد: این سرویس‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله روابط اجتماعی، امنیت، بهداشت، آموزش، اشتغال‌زایی، تجارت الکترونیک، حکومت شهری و مدیریت شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 2006، 73 درصد از تجارت جهانی در جهان در فضای مجازی صورت گرفته است، افزود: در سال 2000 نیز تمام مدارس آمریکا به اینترنت متصل بوده‌اند.

سرپرست ستاد آموزش‌های نوین الکترونیک استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال 1379 شمسی در منطقه شاه‌کوه گرگان 356 دانشجو برای نخستین بار با اتصال به اینترنت آموزش از راه دور را آغاز کرده‌اند، بیان داشت: این موضوع به این معنا بوده که بستر زیر‌ساختی علی‌رغم کندی سبب این فرایند شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان قلب تپنده ایران است، گفت: اصفهان نه تنها از نظر جغرافیایی بلکه از نظر زیر‌ساخت‌های الکترونیکی نیز قلب ایران محسوب می‌شود و محل تقاطع دو شاه‌‌راه حیاتی آبی و خشکی اینترنت در ایران است و این به عنوان برگ برنده‌ای برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

میرمرشدی با اشاره به اینکه جهان در حال حرکت به سوی هوشمند‌سازی است و ایران در یک قدمی این موضوع قرار دارد، اظهار داشت: در راستای این موضوع آموزش‌های شهروند الکترونیک در استان آغاز شده است و در حال حاضر حدود 60 هزار اصفهانی در کلاس‌های شهروند الکترونیک حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش به عنوان کلید هوشمند‌سازی به شمار می‌رود، ادامه داد: هوشمند‌سازی به این معنا است که تمام سامانه‌ها و فضا‌های محیط زیست الکترونیکی شوند و به صورت سامانه‌ عمل کنند.

سرپرست ستاد آموزش‌های نوین الکترونیک استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزان شهری می‌توانند از الگو‌های سنتی به سوی الگو‌های مدرن حرکت کنند، تصریح کرد: استان باید در چهارمین سفر هیئت دولت به اصفهان به این موضوع تأکید کند و اصفهان می‌تواند در اجرای شهروند الکترونیک از نخستین شهر‌ها باشد.

وی با بیان اینکه شهر الکترونیک واقعیتی است که نمی‌توانیم از آن گریزی داشته باشیم، ادامه داد: در شهر‌های الکترونیک ابزار‌های هوشمند و الکترونیکی به میدان می‌آیند و دانش، توسعه دانش‌محور، توسعه پایدار، تقویت یکپارچگی شهر و مشارکت شهروندان از مؤلفه‌های شهر هوشمند است.

میرمرشدی با اشاره به اینکه با تحقق شهر هوشمند دولت در جایگاه معنوی خود قرار می‌گیرد، تاکید کرد: در شهر هوشمند تمام افراد به نوعی تولید‌کننده خدمات هستند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول