اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی:

اهداف تشکیل شورای‌عالی فضای مجازی تشریح شد

خبرگزاری فارس: عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی گفت: شورای‌عالی فضای مجازی برای اشراف کامل و به ‌روز، نسبت به فضای مجازی تشکیل شده است.

اهداف تشکیل شورای‌عالی فضای مجازی تشریح شد

حجت‌الاسلام حمید شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: اعتبارات ملی شورای‌عالی فضای مجازی طبق قانون در اختیار رئیس‌ جمهور است که از جمله وظایف آن نیز ایجاد مرکز چارت تشکیلاتی و تعیین بودجه است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: البته در این راستا بودجه‌های شورای موجود فناوری اطلاعات می‌تواند در اختیار این شورا قرار گیرد.

شهریاری با اشاره به ترکیب مدنظر اعضای حقیقی و حقوقی برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: برای تهدیدهای فضای مجازی حضور وزیر اطلاعات برای مقوله‌های فرهنگی و تمرکز بر محتوا و ترویج هویت ایرانی اسلامی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ریاست سازمان‌های تبلیغات اسلامی و صدا و سیما و برای نگهبانی از مرزهای ملی و جنگ سایبری سپاه پاسداران در این شورا حضور دارند.

وی افزود: روند ایجاد شورای‌عالی فضای مجازی روند طولانی بوده و وقت بسیار زیادی با همکاری و هم‌فکری کارشناسان این حوزه صرف آن شده است از حدود یک سال گذشته نیز دفتر مقام معظم رهبری نسبت این موضوع فعال شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: با جلسات هفتگی با حضور هر سه قوه و افرادی که در سطح ملی واجد تجربه در این بخش بودند به ترسیم وضعیت موجود رسیدیم.

عضو شورای‌عالی فضای مجازی گفت: این توهم که ایجاد این شورا یک تصمیم یکی دو ماهه بود اصلاً درست نیست و ترکیب اصلی این شورا و اعضای حقیقی و حقوقی آن نشان از تدبیر و درایت بر تشکیل این شورا دارد.

شهریاری با اشاره به اینکه ترکیب حقیقی و حقوقی این شورا هیچ فضای امنیتی را ایجاد نکرده است، افزود: حضور نهادهای امنیتی در این شورا غالب بر مقوله‌های فرهنگی و تخصصی آن نیست و به این ترتیب این شورا به هیچ‌وجه امنیتی نیست.

وی تصمیم‌گیری برای توسعه اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات تصمیمات مربوط به سرویس‌های مالتی‌مدیا و دیگر پروژه‌های ملی را از جمله برنامه‌های این شورا عنوان کرد.

ساماندهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدت پنج سال

وی تصریح کرد: با تشکیل این شورا پیش‌بینی می‌شود که ظرف پنج سال آینده ساماندهی کاملی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمام مقوله‌های فرصت و تهدید و نوآوری ایجاد شود که حتی می‌توان در این شورا به مقوله انرژی هسته‌ای نیر نگاهی پررنگ داشت.

عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی با اشاره به ایجاد مرکز ملی فضای مجازی که باید در ذیل این شورا تشکیل شود تاکید کرد: دبیر شورا و رئیس این مرکز به پیشنهاد رئیس ‌جمهور که رئیس شورای‌عالی فضای مجازی است و تأیید مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود.

دبیر شورای‌عالی اطلاع‌رسانی ادامه داد: با توجه به اهمیت این مقوله و اقدامات و مطالعاتی که باید در این عرصه صورت گیرد تشکیل این مرکز و تعیین وظایف و برنامه‌های آن به بیش از یک سال زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول