اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایری گرمی:

7 هزار جمعیت عشایری کوچ بهاره خود را آغاز کردند

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایری شهرستان گرمی گفت: 7 هزار و 570 نفر جمعیت عشایری شهرستان گرمی کوچ بهاره خود را به سمت ییلاقات سبلان آغاز کردند.

7 هزار جمعیت عشایری کوچ بهاره خود را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله پور‌صادق در جلسه بررسی مشکلات عشایر کوچ‌رو در گرمی اظهار داشت: این تعداد جمعیت در قالب یک هزار و 450 خانوار کوچ خود را به صورت متشکل و دسته‌جمعی به سمت ییلاقات آغاز کردند و به نظر می‌رسد تا اواخر خردادماه این کار به طول انجامد.

وی به سکونت عشایر گرمی در بیش از 100 قشلاق اشاره کرد و گفت: عشایر گرمی در تولید محصولات مختلف دامی و همچنین رسیدن کشور به خود‌کفایی واقعی گام‌های اساسی را برداشته‌اند به طوری که سعی دارند با ارزش‌ افزوده بیشتر تولیدات خود به توانمندی اقتصادی برسند.

رئیس امور عشایری شهرستان گرمی خاطرنشان کرد: عشایر شهرستان گرمی سالانه 2 هزار و 500 تن گوشت، یک‌هزار و 50 تن شیر و یک‌صد و70تن پنیر تولید می‌کنند و بخشی از نیازهای بازار را در این زمینه تامین می‌کنند.

پور‌صادق از آمادگی کامل امور بهداشت و درمان شهرستان با همراهی راه و ترابری، آب و فاضلاب روستایی و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ارائه مطلوب خدمات به جامعه عشایر خبر داد و افزود: توزیع‌ دارو، آرد و آب به شکل سیار انجام می‌شود و سعی کرده‌ایم در یک ابتکار مناسب پوشش بیمه‌ای جامعه عشایری را انجام دهیم.

این مسئول یادآور شد: ما در تلاش هستیم تا در مدت تعیین شده برای کوچ عشایر با بهره‌گیری از تمام توانمندی‌ها بستر یک کوچ امن و کم دغدغه را برای جامعه زحمتکش عشایر فراهم کنیم تا بتوانیم در فرصت تعیین شده عشایر کوچ‌روی این شهرستان را به سمت مناطق ییلاقی مشگین‌شهر، هریس، سردابه و نئور سوق دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، با حمایت جامعه عشایری و اداره کار و امور اجتماعی پارس‌آباد نیز نخستین دوره تخصصی کار‌آفرینی صنایع دستی در پارس‌آباد برگزار شد.

دبیر برگزاری این دوره تخصصی اظهار داشت: این دوره ویژه جامعه عشایری و به صورت تخصصی با محوریت کار‌آفرینی در حوزه صنایع دستی برگزار شد که 100 نفر از عشایر قشلاق قره‌تپه پارس‌آباد در آن شرکت کردند.

وحید فرهودی به توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنایع دستی عشایر اشاره کرد و گفت: صنایع دستی عشایر منطقه مغان از مرغوبیت بالایی در بازارهای داخلی و خارجی و معروفیت خاص برخوردار است.

دبیر برگزاری دوره تخصصی کار‌آفرینی صنایع دستی در پارس‌آباد تصریح کرد: این دوره تخصصی با هدف فرهنگ‌سازی مفهوم کار‌آفرینی، توانمند‌سازی و توسعه مهارت‌های کسب و کار عشایر مرزنشین پارس‌آباد برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در ادامه این فعالیت‌ها در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی دوره‌های دیگری را نیز تدارک ببینیم.

فرهودی از موسسه کار و تامین اجتماعی به عنوان متولی اصلی برگزاری این دوره و همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور عشایری استان قدردانی کرد و اظهار داشت: برگزاری این دوره‌ها و دریافت بازخورد مناسب از تغییر نگرش و رفتار شغلی فراگیران به همراه جلب نظر مساعد موسسه کار و تامین اجتماعی برگزاری این دوره‌ها برای فعالان حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی عشایری و روستایی بسیار موثر و حایز اهمیت بوده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول