اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد نهبندان مطرح کرد

آمادگی کامل برای حمایت از شاعران نهبندانی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان گفت: شاعران نهبندانی خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این شهر هستند.

آمادگی کامل برای حمایت از شاعران نهبندانی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سید حسین هاشمی صبح امروز در جلسه انتخابات هیئت امنای انجمن شعر و ادب شهرستان نهبندان ضمن تأکید بر پیشگامی شعر در عرصه‌های هنری اظهار داشت: هنر شعر، در توصیف و تثبیت ارزش‌های دینی و اعتقادی همواره پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه شعر از رساترین و تأثیرگذارترین ابزارهای هنری و فرهنگی است که تأثیرات مؤثری در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف جامعه اسلامی بر جای گذاشته است، تصریح کرد: این هنر قبل از هر هنر و رسانه‌ای به توصیف و تبیین ارزش‌ها و فرهنگ‌های اصیل و معنوی می‌پردازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان ادامه داد: شعر به ویژه اشعار اصولی، اسلامی و تاریخی در روح و جان انسان‌ها تأثیرگذاری مثبتی ایجاد می‌کند.

هاشمی، شعر را آیینه تمام‌نمای ارزش‌های معنوی و اسلامی دانست و افزود: شعر قطعه‌ای هنری است که ظرفیت‌های خوبی برای بیان و انتقال ارزش‌ها و مفاهیم متعالی در میان مردم و حتی فرهنگ‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه شعر در ماندگاری حوادث تاریخ نقش و کارآیی موثری دارد، گفت: دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله حوادث بزرگ تاریخ ما است که شاعران عصر انقلاب اسلامی در مقاطع گوناگون اشعار حماسی خلق کردند که آیندگان، حوادث انقلاب اسلامی را می‌توانند در آیینه این اشعار ببینند و احساس کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان، هدف از تشکیل انجمن‌های شعر و ادب را تقویت بنیه شعر و شاعری، اشاعه فرهنگ ادب فارسی و شناسایی استعدادهای جوان عنوان کرد.

هاشمی با بیان اینکه این مجموعه آمادگی برای حمایت و پشتیبانی شاعران این شهرستان را دارد، تصریح کرد: برای تقویت این انجمن و بنیه شعری شاعران نهبندانی بیش از پیش تلاش می‌کنیم.

در ادامه این جلسه جمعی از شاعران دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات خود را ارائه کردند و خواستار تشکیل جلسات این انجمن به صورت هر دو هفته یکبار، برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی شعر، برگزاری محافل ادبی، دعوت از اساتید و پیشکسوتان شعر و برگزاری کارگاه آموزشی نویسندگی شدند.

مهدی مهربان، رجب‌علی محمودی، عصمت شاهدی، فاطمه بصیری‌پور و عباس بلوریان به عنوان اعضای جدید هیئت امنای انجمن شعر و ادب شهرستان برگزیده شدند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول