اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/فارس گزارش می‌دهد/

ساخت زمین چمن مصنوعی نهبندان آغاز نشده است/یک سال از تصویب آن گذشت

خبرگزاری فارس: با گذشت حدود یک سال از مصوب شدن و اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه چمن مصنوعی نهبندان هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

ساخت زمین چمن مصنوعی نهبندان آغاز نشده است/یک سال از تصویب آن گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، امروزه ورزش و تندرستی یکی از شاخص‌های اساسی برای داشتن افرادی سالم و تحویل افراد کارآمد به جامعه است.

توجه به نوجوانان و جوانان و فراهم آوردن امکانات و تجهیزات ورزشی از راه‌هایی است که می‌توان علاوه بر پر کردن اوقات فراغت جوانان، آنها را به ورزش و سلامتی جسم و روح سوق داد.

جامعه و نظام برای اینکه در آینده نسلی پویا، شاداب، بانشاط، باانگیزه و کارآمد داشته باشد باید به امر ورزش و فعالیت‌های ورزشی اهتمام ویژه داشته باشد.

امروزه در تمامی اماکن ورزشی دولتی، خصوصی و حتی فضاهای عمومی شامل پارک‌ها شاهد حضور خودجوش و پرشور ورزشکاران و ورزش‌دوستان هستیم و این مهم نشان از انگیزه و روحیه نشاط و ورزش‌دوستی آنان دارد که باید مسئولان در این زمینه فضاهای ورزشی را گسترش داده و اهتمام ویژه‌ای به بحث ورزش کنند.

شهرستان نهبندان در زمینه ورزش دارای جوانانی بااستعداد در تمامی رشته‌های ورزشی است و تاکنون امکانات و فضاهای ورزشی خوبی در این شهرستان برای ورزش جوانان فراهم شده و باز هم می‌طلبد که به این مهم توجه بیشتری نسبت به گذشته صورت پذیرد.

از آنجایی که جوانان ورزشی و ورزشکار این شهرستان توانستند در مسابقات استانی و شهرستانی افتخارات زیادی را برای نهبندان کسب کنند، جای دارد که بر میزان فضاهای ورزشی مورد نیاز ورزشکاران و امکانات این اماکن افزوده شود.

در پی گزارشات و تماس‌های تلفنی با خبرنگار فارس برای پیگیری چرایی عدم اجرای پروژه چمن مصنوعی نهبندان این مسئله با رئیس اداره ورزش و جوانان این شهر مطرح شد.

 

*تسریع در ساخت زمین چمن مصنوعی نهبندان خواسته ورزشکاران

یکی از ورزشکاران نهبندانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در این شهرستان تاکنون فضاهای ورزشی خوبی از قبیل سالن‌های ورزشی احداث شده و باید شکرگزار این خدمات نظام و دولت باشیم.

محمد زمانی که در رشته فوتبال مشغول فعالیت است، گفت: ورزشکاران رشته فوتبال در سالن ورزشی که برای فوتسال پیش‌بینی و ساخته شده، به تمرین می‌پردازند و نیازمند زمین‌های چمن طبیعی و مصنوعی هستند که این مهم باید برای استفاده فوتبالیست‌ها و دیگر ورزشکاران فراهم شود.

وی تصریح کرد: زمین چمن طبیعی و مصنوعی تنها فضای مناسب برای تمرینات و بازی‌های فوتبال است که ورزشکاران رشته فوتبال شهرستان با توجه به عدم وجود زمین چمن طبیعی و حتی زمین چمن مصنوعی در نهبندان مجبور هستند در بیشتر اوقات در زمین‌های فوتبال خاکی تمرین و بازی کنند.

 

*مسئولان به فکر زمین چمن مصنوعی نهبندان باشند

یکی دیگر از ورزشکاران نهبندانی به خبرنگار فارس گفت: در نهبندان تعداد دو زمین چمن مصنوعی وجود دارد که آنها هم متعلق به آموزش و پرورش شهرستان است و البته این زمین‌های چمن مصنوعی طبق استانداردهای زمین فوتبال نیست اما در حال حاضر مجبور به استفاده از این زمین‌ها هستیم.

حمیدرضا قربانی با اشاره به اینکه برخی از اوقات در زمین‌های چمن مصنوعی آموزش و پرورش نهبندان تمرین و بازی کنیم، افزود: مسئولان متولی امر باید در ارتباط با زمین چمن مصنوعی نهبندان فکری کنند.

 

*عدم آزادسازی به موقع اعتبارات سبب تاخیر اجرای زمین چمن مصنوعی شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان نهبندان در ارتباط با چرایی اجرایی نشدن پروژه زمین چمن مصنوعی این شهر اظهار داشت: پروژه زمین چمن مصنوعی نهبندان در محل سالن شهید غازی شهرستان پیش‌بینی و در حال اجرا است.

داوود شرفی گفت: این زمین چمن مصنوعی به اندازه یک زمین چمن طبیعی در مساحتی بیش از 10 هزار مترمربع ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال مالی جاری مبلغ 700 میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه زمین چمن مصنوعی نهبندان اختصاص یافته است، تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته برای این طرح از محل اعتبارات طرح توسعه نهبندان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهبندان افزود: شرایط خاص آب و هوایی نهبندان و عدم آزادسازی به موقع اعتبارات از خزانه کشور سبب شده تا عملیات اجرای این پروژه با تأخیر آغاز شود.

شرفی ادامه داد: با توجه به تحریم ایران در زمینه تأمین چمن مصنوعی با مشکل مواجه شدیم و سبب  تأخیر در روند اجرای زمین چمن مصنوعی نهبندان شد.

وی اظهار داشت: تاکنون فقط در ارتباط با این پروژه امورات مناقصه آن انجام شده است و به محض مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی پروژه زمین چمن مصنوعی نهبندان با سرعت پیگیری و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول