اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بانوان ورزشکار نهبندان همچنان بدون سالن اختصاصی

خبرگزاری فارس: ورزشکاران زن نهبندان از عدم وجود سالن ورزشی اختصاصی برای انجام فعالیت‌های ورزشی گلایه‌مند هستند و همچنان چشم امید به تکمیل و افتتاح سالن ورزشی بانوان(امامت) این شهرستان دارند.

بانوان ورزشکار نهبندان همچنان بدون سالن اختصاصی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، از آنجایی که بخشی از سلامتی جسم و روح انسان از طریق ورزش کردن و فعالیت‌های ورزشی به دست می‌آید از دیرباز زنان نیز همانند مردان در زمینه ورزش و فعالیت‌های ورزشی شرکت داشته و دارند.

همچنین امروزه زنان و مردان ورزشکار به ویژه ورزشکاران زن حرفه‌ای و نیمه‌ حرفه‌ای جامعه در میادین ورزشی مختلف حاضر و سبب کسب افتخار برای کشور، منطقه و شهر خود نیز می‌شوند.

نهبندان در زمینه ورزش و فعالیت‌های ورزشی جزو شهرستان‌های برتر خراسان جنوبی محسوب می‌شود و طی سالیان اخیر توانسته در سطح مسابقات استانی و حتی مسابقات کشوری مقام‌های ارزنده‌ای را کسب کند.

طی سالیان اخیر ورزش بانوان در این شهرستان به طور جدی توسط ورزش‌دوستان زن نهبندانی پیگیری و به مرحله فعالی رسیده است و عدم امکانات ورزشی لازم و فضاهای ورزشی مناسب ویژه بانوان از جمله مشکلات فعالیت‌های ورزشکاران زن نهبندانی است.

هم‌اکنون در نهبندان حدود 11 هیئت ورزشی بانوان فعالیت دارند که هیئت والیبال، کوهنوردی، آمادگی جسمانی، دو و میدانی و شنا از هیئت‌های فعال بانوان این شهرستان به شمار می‌روند.

در حال حاضر بیش از 350 ورزشکار زن اعم از سازمان یافته و سازمان نیافته در نهبندان به انجام فعالیت‌های ورزشی مشغولند.

در پی گزارشات و تماس‌های تلفنی با خبرنگار فارس مبنی بر پیگیری مشکلات ورزش بانوان نهبندان این بار به سراغ ورزشکاران زن این شهرستان رفتیم و از نزدیک به درد و دل‌ها و بیان مشکلات آنان پرداختیم و این مشکلات را به مسئولان مربوطه به منظور پیگیری و برطرف شدن انتقال دادیم.

نبود فضای ورزشی ویژه بانوان مهم‌ترین مشکل ورزشکاران زن

یکی از ورزشکاران زن نهبندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در باب عمده مشکلات ورزش بانوان این شهرستان اظهار داشت: طی سالیان اخیر به ویژه در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به بحث ورزش در کشور، خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان شده و ایجاد فضاهای ورزشی مختلف از جمله احداث مجموعه‌های ورزشی متعدد گواه این مطلب است.

زهرا رضایی ادامه داد: ایجاد وزارتخانه ورزش و جوانان باز از دیگر مواردی است که توجه دولت نسبت به بحث ورزش را نشان می‌دهد.

وی گفت: با تمام این موارد اما در نهبندان هنوز بانوان ورزشکار از نبود امکانات ورزشی به ویژه سالن ورزشی اختصاصی برای انجام فعالیت‌های ورزشی خود رنج می‌برند.

این ورزشکار زن نهبندانی تصریح کرد: بانوان ورزشکار به دلیل برخی از محدودیت‌ها و معذوریت‌ها و کمبود فضاهای ورزشی در این شهرستان مجبورند با وقت کم در سالن‌های ورزشی نهبندان به فعالیت‌های ورزشی مشغول شوند و این در حالی است که این فضاهای ورزشی ویژه بانوان نبوده و جمع کثیری از مردان و دانش‌آموزان ورزشکار نیز در این فضاهای ورزشی مشغول فعالیت می‌شوند.

توسعه ورزش بانوان نهبندان نگاه باز مسئولان را می‌طلبد

یکی دیگر از بانوان ورزشکار نهبندانی نیز اظهار داشت: از آنجایی که ورزش بانوان این شهرستان در حال پیشرفت و توسعه است می‌طلبد که مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی به این مهم توجه و نگاه مثبت داشته باشند.

سمیه هاشمی افزود: تامین امکانات لازم و حداقل یک فضای ورزشی ویژه بانوان در این شهرستان یکی از درخواست‌های همیشگی و البته به حق ورزشکاران زن نهبندانی است که مسئولان می‌توانند در این زمینه و با تامین نیازهای ورزش زنان شهرستان کمک شایانی به پیشرفت ورزش بانوان نهبندان داشته باشند.

پروژه احداث سالن ورزشی بانوان نهبندان(امامت) کی به سرانجام می‌رسد

یکی دیگر از ورزشکاران زن نهبندانی نیز ضمن انتقاد از روند کند ساخت و ساز سالن ورزشی بانوان نهبندان به خبرنگار فارس گفت: حدود دو سال است که احداث سالن ورزشی بانوان این شهرستان کلید خورده اما هنوز به سرانجام نرسیده و نمی‌دانیم مشکل کار در اعتبارات بوده یا کم‌کاری مسئولان مربوطه است.

سعیده مرادی تصریح کرد: بارها شده که مسئولان نهبندان در جمع بانوان ورزشکار این شهرستان قول تامین امکانات ورزشی و اتمام سالن ورزشی بانوان را می‌دهند، البته مشکل امکانات و وسایل ورزشی مورد نیازمان تا حدودی برطرف شده اما سالن ورزشی امامت هنوز تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد که پروژه سالن ورزشی بانوان نهبندان به آثار تاریخی نپیوندد.

اعتبارات کافی نیست

رئیس اداره ورزش و جوانان نهبندان هم در ارتباط با مهم‌ترین مشکل ورزشکاران زن نهبندان یعنی همان سالن ورزشی بانوان این شهرستان به سؤالات فارس پاسخ داد.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهبندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: عملیات اجرایی سالن ورزشی بانوان(امامت) این شهرستان در زمینی به مساحت یک‌هزار و 300 متر مربع در قالب سه فاز آغاز شده است.

داوود شرفی با بیان اینکه تا کنون فاز نخست و دوم این پروژه به اتمام رسیده و فاز سوم آن نیز هم‌اکنون با 15 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، گفت: برای فاز نخست و دوم مبلغی بیش از 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: به منظور اجرای فاز سوم سالن ورزشی بانوان نهبندان مبلغ 280 میلیون تومان اعتبار مصوب شده که از این مبلغ در سال مالی جاری، 180 میلیون تومان اختصاص یافته و 100 میلیون تومان دیگر نیز در سال مالی 91 اختصاص می‌یابد.

سالن ورزشی بانوان نهبندان تا پایان امسال افتتاح می‌شود

رئیس اداره ورزش و جوانان نهبندان یادآور شد: برای اجرای کامل این پروژه اعتباری حدود 500 میلیون تومان از محل اعتبارات دخانیات هزینه می‌شود.

شرفی در پاسخ به این سؤال که سالن ورزشی بانوان نهبندان در شهریور‌ماه سال گذشته طبق گفت‌وگوی خودتان با خبرنگار فارس از 55 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و چرا تا کنون پیشرفت آنچنانی نداشته است، تصریح کرد: عدم آزادسازی به موقع اعتبارات از طریق خزانه کشور، به مناقصه رفتن فاز سوم این پروژه، مشخص شدن پیمانکار جدید و تحویل زمین از اهم دلایل عدم پیشرفت سریع سالن ورزشی بانوان نهبندان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اما پیشرفت فیزیکی مجموع این پروژه هم‌اکنون 60 درصد است و با اتمام فاز سوم که امکانات مورد نیاز آن در حال خریداری است، پروژه سالن ورزشی بانوان(امامت) نهبندان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهبندان افزود: این اداره تا حد امکان سعی کرده تا وسایل مورد نیاز ورزشکاران زن این شهرستان را فراهم کند.

شرفی اظهار داشت: تعداد بیمه‌شدگان ورزشی، کسب مقام‌ استانی و کشوری، میزان فعالیت‌های ورزشی و ارائه گزارش عملکرد به عنوان ملاک و معیار اعتبارات اختصاصی به هر هیئت ورزشی محسوب می‌شود که هیئت‌‌های ورزشی بانوان نیز برای جذب اعتبار باید این شاخص‌ها را داشته باشند.

__________________

گزارش از ابوذر اربابی

__________________

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول