اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

نیروی انتظامی زینت نظام و ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: نیروهای انتظامی باید در جامعه به‌ گونه‌ای رفتار کنند که زینت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت باشند.

نیروی انتظامی زینت نظام و ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق اسلامی در جمع نیروهای انتظامی شهرستان جیرفت اظهار داشت: مسئولیت‌ و مقام‌ها هرگز ماندنی نیست، بلکه آنچه ماندگار است، خدمات و برکاتی است که در زمان محدود مسئولیت به مردم می‌دهید.

وی نیروهای انتظامی را منشأ اقتدار و ضامن امنیت در جامعه دانست و افزود: تمام نیروهای نظامی و انتظامی باید در راستای امنیت و آرامش مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

عسکری انجام خدمت به ویژه در راستای امنیت را فرصتی طلایی برای نیروهای انتظامی ذکر و تصریح کرد: همه نیروهای مسلح باید از این فرصت به بهترین وجه ممکن در راستای خدمتگزاری به مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در روایات از امنیت به عنوان نعمت مستمر یاد شده است، ابراز داشت: نعمت امنیت از آنجا که به صورت دائم وجود دارد، کمتر به چشم می‌آید.

عسکری تأمین امنیت را یک کار تیمی خواند و عنوان کرد: همه نیروهای مسلح باید به صورت منسجم و پشتیبان یکدیگر مانند دست و بازوی یک پیکر عمل کنند.

امام جمعه جیرفت گفت: همچنین همه اجزا و ارگان‌ها باید به طور هماهنگ با یکدیگر عمل کرده تا کار خروجی مثبت از جمله رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

عسکری با اشاره به فرمایش امام علی (ع) که فرمودند «نیروهای مسلح زینت ولایت هستند»، بیان داشت: زمانی که یک سازمان به این باور و اعتقاد دست یابد، نسبت به عملکرد خود جدیت بیشتری نشان می‌دهد.

وی اذعان داشت: نیروهای مسلح به ویژه نیروهای انتظامی ارتباط بیشتری با فرماندهی کل قوا دارند، بنابراین باید این جایگاه اعتقادی و ولایی را به خوبی حفظ کنند.

عسکری خاطر نشان کرد: این افراد از آنجا که تحت نظارت و مراقبت هوشمندانه مردم هستند، باید در جامعه به‌ گونه‌ای رفتار کنند که زینت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت باشند.

وی با توجه به جایگاه عظیم و خطیر نیروهای انتظامی اظهار داشت: باید همواره این نیروها پناه مظلومان و دادخواهان بوده و با قاطعیت با مجرمان و ظالمان برخورد کنند.

عسکری با تأکید بر حفظ شئون نظامی‌‌گری در تمام عرصه‌ها تصریح کرد:‌ نظامیان باید همواره تلاش کرده تا زمینه آسایش و امنیت مردم را در هر مکان و زمانی فراهم کنند.

وی با توجه به امکان لغزش‌هایی که در این مسئولیت‌ها وجود دارد، افزود: از آنجا که پرونده‌های قضایی از مرکز نیروهای انتظامی می‌گذرد و این نیروها می‌توانند در حکم قضایی تأثیرگذار باشند، باید همواره در اجرای حق و عدالت تلاش کنند. 

عسکری عنوان کرد: با حاکم بودن مسائل عقیدتی در میان این نیروها، وعده وعیدها و رابطه‌ها که می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بی‌اثر می‌شود.

وی ابراز داشت: نباید هیچ چیز را بر حق ترجیح دهید و باید به گونه‌ای عمل کنید که رضایت خداوند بالاترین هدف شما باشد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول