اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل:

خیرین بازوان توانمند نظام تعلیم و تربیت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: خیرین مدرسه‌ساز بازوان توانمند نظام تعلیم و تربیت کشور هستند و با همت خود تاکنون بیش از هزاران کلاس درس را احداث و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند.

خیرین بازوان توانمند نظام تعلیم و تربیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قرآن‌نویس ظهر امروز در نشست اعضای مشورتی  شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: تاکنون 13 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان اردبیل برگزار شده که قرار است در مراسم استانی این جشنواره با دعوت 30 رئیس مجمع خیرین کشور همچنین رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به همراه خیرین و خانواده‌هایشان آیین باشکوهی در روز 18 خرداد برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه از ساعت 10 صبح تا 14 ظهر در اردوگاه مقدس اردبیلی برگزار می‌شود و ما برای اولین بار میزبان خیرین کشور به همراه خانواده‌هایشان در این همایش سراسری خواهیم بود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با قدردانی از همت و اراده خیرین مدرسه‌ساز در سیزدهمین جشنواره در شهرستان‌های مختلف به ویژه همت مالک جعفر‌زاده مقدم و بانوی خیر عالی‌نژاد یادآور شد: مجمع خیرین استان اردبیل در جذب خیرین داخلی و حتی خارج از کشور و همچنین خیران دلسوز از نقاط مختلف ایران همت جدی داشته به طوری که معتقدیم در جشنواره پیش رو نیز بخش عظیمی از تعهدات مدرسه‌سازی به نتیجه برسد.

قر‌آن‌نویس با قدردانی از تلاش صدا و سیما و رسانه‌ها در پوشش چنین برنامه‌های کشوری بیان داشت: ما از دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم که هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری باشکوه این همایش سراسری انجام دهند.

مدیرعامل موسسه حمایت از بیماران سرطانی بی‌بضاعت اردبیل در ادامه از آموزش و پرورش خواست در قالب یک بخشنامه اداری به کلیه نواحی و مناطق از معلمان درخواست کنند که بخشی از حقوق خود را به حساب دانش‌‌آموزان بی‌بضاعت و محروم و همچنین بیماران سرطانی واریز کرده و این کار به صورت متمرکز و ماهانه انجام شود.

احداث سه پروژه مدرسه‌سازی در مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در این جلسه از آغاز عملیات اجرایی سه پروژه مدرسه‌سازی در مجموعه مسکن مهر استان اردبیل خبر داد و گفت: بدون جذب یک ریال از این حوزه ما عملیات اجرایی سه پروژه را در شهرهای خلخال، مشگین‌شهر و اردبیل آغاز کردیم و به سرعت نیز در حال تکمیل این پروژه هستیم.

یاور وحدتی‌پور با یادآوری اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه آموزش و پرورش و اجرای برخی از پروژه‌ها در اولویت کاری امسال ماست، تصریح کرد: یقین داریم که اگر اعتبار مورد نیاز ملی و استانی این پروژه‌ها به صورت کامل اختصاص یابد ما قادر هستیم تا یک سال آینده تمام مصوبات سفر در این حوزه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی احداث هشت استخر شنا، 52 سالن ورزشی و 300 نماز‌خانه را از جمله مهمترین مصوبات سفر چهار‌گانه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اردبیل در حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: ما در زمینه احداث استخر شنا حتی حاضر هستیم در برخی از مناطق محروم و دور‌افتاده نظیر شاهرود، خورش ‌رستم و مناطق شهری کوثر استخر را احداث کرده تا زمینه برخی از مشکلات ناشی از دوری استخر و مکان‌های ورزشی برای دانش‌آموزان برطرف شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان داشت: یک سوم عملیات احداث 300 نماز‌خانه در مدارس استان اردبیل در دست اقدام است و برای اجرای سایر پروژه‌ها نیز منتظر ابلاغ اعتبار ملی و استانی هستیم.

تعداد دانش‌‌آموزان به غیر از اردبیل روند نزولی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اظهار داشت:‌ ما هر سال در ثبت نام دانش‌آموزان به ویژه مقطع ابتدایی با سیر نزولی مواجه بودیم به طوری که 470 هزار دانش‌آموز استان در 10 سال گذشته هم اکنون به 240 هزار دانش‌آموز رسیده است.

طوس احمدی اضافه کرد: ما به غیر از شهر اردبیل در بقیه شهرها با یک سیر نزولی ثبت نام دانش‌آموزان مواجه هستیم اما در شهر اردبیل به دلیل تراکم جمعیت و مهاجرت‌های بی‌رویه همچنان با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و معتقدیم سیر صعودی را در مقطع ابتدایی در شهر اردبیل ظرف سال‌های آینده شاهد خواهیم بود.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ برای حل این مشکل ضرورت دارد از هم اکنون تامین فضای کلاس درس، نیروی انسانی و رفع برخی از مولفه‌ها و آیتم‌های کمبود سخت ‌افزاری و نرم افزاری را پیش‌بینی کنیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول