اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهمیرزاد:

زندگی حضرت زینب(س) دانشگاهی بزرگ است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهمیرزاد گفت: زندگانی حضرت زینب(س) مانند یک دانشگاه بزرگ است که باید از این دانشگاه درس‏های زیادی آموخت.

زندگی حضرت زینب(س) دانشگاهی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام سیدداود احمدپناه پیش از ظهر امروز در گردهمایی بانوان بسیجی سمنان اظهار داشت: نخستین درس زندگی عقیله بنی هاشم، تقواست و پیروان آن حضرت باید در تمام زمینه‏ها، تقوای الهی را پیشه خود سازند.

وی بیان داشت: دومین درسی که از حضرت زینب(س) باید گرفت، صبر و استقامت برابر یزیدیان است، به گونه‏ای که ثمره قیام عاشورا متکی به استقامت حضرت زینب(س) مقابل یزیدیان زمانه است.

امام جمعه شهمیرزاد تصریح کرد: جمله تاریخی آن حضرت مقابل یزید که فرمود "تمام صحنه‏ها از دیدگاه من زیباست و  چیزی جز زیبایی در آن نمی‏بینم"، اوج استقامت و پایمردی این بانوی بزرگوار اسلام است.

احمدپناه افزود: درس دیگری که باید از این بانوی بزرگ اسلام گرفت، توجه به حجاب و عفت توسط ایشان است و بانوان مسلمان جامعه براساس این الگوی عملی باید هم حضوری مؤثر در جامعه داشته باشند و هم این حضور توأم با حجاب و عفت‏مدارانه باشد.

هم‌چنین یک کارشناس اعتقادی به روزهای ولادت امیرالمؤمنین(ع) و پیوند آن با اخلاقیات حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) آیت کبرای هستی بوده و شأن ایشان، نشان نزول هل اتی محسوب شده و نام او، آبروی کعبه است.

حجت‏الاسلام حسن صباغ افزود: امیرالمؤمنین(ع) در مقام معرفت دارای شناخت 100 درصدی است و پیروی از سیره آن حضرت، تضمین نجات انسان از گرداب انحرافات و آلودگی‏هاست.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول