اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزه:

پیام قیام سیدالشهدا بدون حضرت زینب بر زمین می‌ماند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزه گفت: اگر رشادت‌ها و رهبری‌های حضرت زینب نبود، پیام قیام سیدالشهدا بر زمین می‌ماند.

پیام قیام سیدالشهدا بدون حضرت زینب بر زمین می‌ماند

حجت‌الاسلام غلامرضا شرعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زینب‌کبری(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) از جمله بانوانی است که از صدر اسلام جایگاه ویژه‌ای داشتند و نقش برجسته‌ای در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب از همان دوران کودکی و با وجود سن کم سنگ صبور بودند و مصیبت‌های بسیاری به ایشان وارد شد، افزود: آن حضرت در زمان شهادت مادرش فاطمه‌زهرا(س)، حضرت امیرالمومنین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) شاهد ماجرا بودند و مصیبت‌های بسیاری به ایشان وارد شد با این وجود رسالت خود را که رهبری و پرچمداری ولایت بود از دست نداند و با موعظه و خطبه به روشنگری پرداختند.

امام جمعه فیروزه تصریح کرد: حضرت زینب‌کبری(س) در شب یازدهم محرم در کوفه و شام یک مبارز کامل در میدان‌های جهاد بودند و سخت‌ترین لحظات را گذراندند و اگر رشادت‌ها و رهبری‌های آن حضرت نبود کربلا در کربلا می‌ماند و پیام قیام سیدالشهدا بر زمین می‌ماند.

شرعی متذکر شد: بخش اعظمی از قیام عاشورا را حضرت زینب(س) مدیریت کردند و فعالیت‌های سیاسی و انقلابی آن حضرت انکارناپذیر است.

وی گفت: حفظ جان امام سجاد(ع) در قیام عاشورا مدیون فداکاری‌ها و مدیریت و رهبری مقتدرانه حضرت زینب(س) بود چرا که با کسالتی امام سجاد در آن زمان داشتند مدیریت شرایط خاندان رسول‌الله بر دوش دختر فاطمه(س) و علی(ع) بود.

امام جمعه فیروزه با اشاره به روشنگری‌های حضرت زینب‌کبری(س) بیان کرد: روشنگری‌های آن حضرت(س) در کوفه و خطبه‌های رسای ایشان زمینه‌ساز قیام مختار شد و بستر را برای خون‌خواهان سید‌الشهدا(ع) فراهم آورد.

شرعی تصریح کرد: بهره‌برداری از خون شهدا و زنده نگه داشتن پیام آنان کم از شهادت نیست که حضرت زینب(س) این امر را به نحو شایسته و کامل عملی کردند و خطبه‌های آتشین و زیبای زینب(س) در کوفه و شام که یزید و یزیدیان را رسوا ساخت در حد اعلای فصاحت و بلاغت بود و یاد شهدای کربلا را زنده نگه داشت.

وی بُعد معنوی حضرت زینب را بی‌نظیر دانست و گفت: عبادت آن حضرت در تمام مدت اسارت تعطیل نشد و تهجد و نماز شب ایشان حتی در این لحظات ادامه داشت.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول