اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله نوری‌همدانی

کنگره ملی حضرت زینب(س) در قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: کنگره ملی حضرت زینب(س) با سخنرانی آیت‌الله نوری‌همدانی و پیام آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در قم آغاز به کار کرد.

کنگره ملی حضرت زینب(س) در قم آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کنگره ملی حضرت زینب(س) به همت سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) پیش از ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی فقه امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این کنگره آیت‌الله نوری‌همدانی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، حجت‌الاسلام سعیدی امام جمعه قم، مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) و نیز فرماندهان سپاه استانی حضور داشتند ضمن اینکه جمع کثیری از اقشار مختلف مردم چون سپاهیان و بسیجیان استان قم در این کنگره شرکت کرده‌اند.

در آغاز این کنگره پیام آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید به کنگره ملی حضرت زینب(س) توسط حجت‌الاسلام برقعی نماینده این مرجع تقلید قرائت شد و پس از آن مهدی مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) و رئیس کنگره به سخنرانی پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی فعالیت‌ها گفت: زنان مسلمان در پذیرش همه سختی‌های انقلاب و جنگ تحمیلی، به طور مستقیم درگیر بوده و بسیاری از وابستگان و اعضای خانواده خود را از دست دادند به طوری که بدون زحمات بی‌دریغ آنها، پیروزی نهایی حاصل نمی‌شد.

وی افزود: کنگره حضرت زینب(س) با هدف تبیین ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت و شناسایی حق از باطل کار خود را آغاز کرده است و مقالات بسیاری نیز به دبیرخانه کنگره ارسال شده و علاوه بر آن، آثار هنری و ادبی فراوانی نیز توسط علاقه‌مندان در این خصوص تهیه شد که 15 مورد از آنها به‌ عنوان آثار برتر شناسایی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در ادامه آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در سخنانی با اشاره به الگوگیری امام راحل(رضی) از فرهنگ عاشورا و راه امام حسین(ع) در پیروزی انقلاب گفت: تمام حرکت‌هایی که علیه دیکتاتورهای منطقه صورت گرفته حاصل بیدارگری انقلاب اسلامی است و علاوه بر آن، این پیام به کشورهای اروپایی و آمریکا نیز رسیده و اعتراضات کنونی در این مناطق ناشی از همین مسئله است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) معتقد بود که انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور بوده و محرومان جهان روزبه‌روز قوی‌تر و مستکبران دچار زوال خواهند شد.

اهدای جوایز به سه تن از نویسندگان مقالات برتر این کنگره و مداحی، ادامه بخش مراسم افتتاحیه کنگره ملی حضرت زینب(س) بود، سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه زنان در طول تاریخ همواره نقش‌آفرین و نقش‌پذیر بوده‌اند ابراز کرد: این تاثیرات دارای ابعاد منفی و مثبتی بوده است که نمونه‌های آن در قرآن کریم نیز ذکر شده است.

این مراسم در نوبت صبح با ارائه گزارشی توسط حجت‌الاسلام علیزاده، مسئول کمیته علمی کنگره حضرت زینب(س)، ارائه دو عنوان مقاله و پخش نماهنگی در رابطه با این بانوی بزرگوار اسلام ادامه یافت و با پخش زیارت‌نامه حضرت زینب(س) پایان پذیرفت.

کنگره ملی حضرت زینب(س) عصر امروز نیز از ساعت 15 در همین مکان ادامه خواهد یافت و برنامه‌هایی چون بازدید از نمایشگاه و کارگاه آموزشی، سخنرانی اساتید دانشگاه و ارائه مقاله اجرا خواهد شد.

صبح جمعه 19 خردادماه نیز مراسم اختتامیه این کنگره برگزار خواهد شد و حجت‌الاسلام حسن اکبری، نماینده ولی فقیه در سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) در آن سخنرانی خواهد کرد.

پخش نماهنگ و سخنرانی آیت‌الله حائری‌شیرازی، ارائه مقاله و گزارشی از کمیته هنری کنگره، قرائت شعر و اهدای جوایز از دیگر بخش‌های این مراسم در روز جمعه خواهد بود ضمن اینکه شرکت‌کنندگان از سخنرانی زینب عیسی از اساتید لبنانی نیز بهره خواهند برد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول