اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

حضرت زینب(س) الگوی تمام عیار جهان اسلام

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: حضرت زینب(س) به عنوان الگوی تمام عیار در جهان اسلام و در تمامی عصرها مطرح هستند.

حضرت زینب(س) الگوی تمام عیار جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام بعد از ظهر امروز در دیدار با مسئولان نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س)، اظهار داشت: حضرت زینب(س) در بعد از حادثه کربلا با تمامی مشکلات و سختی‌هایی که در پیش روی داشت به ماموریت‌های خود به نحو شایسته عمل کرد.

وی افزود: حضرت زینب(س) بانویی است که در روز عاشورا، 72 داغ از یاران پیامبر اکرم(ص) و صحابی حضرت امام حسین(ع) دید؛ اما با مدیریت بالا هم یتیم‌نوازی کرد و با عطوفت و مهربانی با یتیمان کربلا برخورد کرد و هم رسالت پیام‌رسانی نهضت عاشورا را بر عهده گرفت.

نکونام ادامه داد: پیام‌رسان کربلا، در اوج مصیبت از نماز، قرآن و اطاعت از خداوند متعال استمداد می‌جست و در سخت‌ترین لحظات وقتی که قادر نبود نافله شب را ایستاده بخواند، نماز شب را نشسته به جای می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: حضرت زینب(س) با اوج شجاعت که از پدرش امیرالمومنین حضرت علی(ع) و مادرش حضرت فاطمه(س) به ارث برده بود، علاوه بر تسکین آلام قلبی مصیبت‌دیدگان کربلا، با بیان خطبه‌های آتشین خود، کاخ ستم یزیدیان را به لرزه درآورد.

وی به شخصیت والای حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: این زن به عنوان الگوی تمام عیار در جهان اسلام و در همه عصرها مطرح است.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: حضرت زینب تربیت شده دست بشری نبود، عالمه بلامعلمه‌ای است که علاوه بر بهره جستن از وجود جد بزرگوارش حضرت نبی مکرم اسلام(ص) از پدر و مادر بزرگواری همچون حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) بهره‌مند شده است.

وی به نقش و رسالت نیروهای فرهنگی، علما و مبلغان در عرصه فرهنگ اشاره کرد و از مدیران فرهنگی خواست که با بهره‌گیری از این الگوهای بزرگ نسبت به بصیرت‌دهی و آگاه‌سازی جامعه گام‌های بلند بردارند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول