اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) عنوان کرد:

ارسال 531 مقاله به دبیرخانه کنگره حضرت زینب(س)

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) از ارسال 531 مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره خبر داد.

ارسال 531 مقاله به دبیرخانه کنگره حضرت زینب(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم لیلا حیدری در کنگره ملی حضرت زینب(س) که پنجشنبه‌ شب در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به روند برگزاری این کنگره اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه زنان استان قم در راستای بصیرت‌افزایی و ارائه الگو به جوانان و معرفی شخصیت حضرت زینب (س) اقدام به برگزاری این کنگره کرده است و برای برگزاری آن از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: این کنگره تلاش می‌کند تا خلأ موجود در زمینه عدم پرداخت صحیح به شخصت والای حضرت زینب(س) را در جامعه پر کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) اظهار داشت: با ارسال 140 هزار پیامک به پژوهشگران سراسر کشور، مرحله نخست فراخوان مقاله در سال گذشته انجام شد که در نهایت پس از دو مرحله فراخوان، 531 مقاله به دبیرخانه کنگره از سوی پژوهشگران حوزه و دانشگاه ارسال شد.

حیدری خاطر نشان کرد: از مجموع مقالات دریافتی، 443 مقاله مورد پذیرش کمیته داوران قرار گرفت و پس از سه مرحله ارزیابی، 30 مقاله به عنوان مقالات برگزیده انتخاب و در قالب کتاب مجموعه مقالات در راستای ارائه به شرکت‌کنندگان کنگره به چاپ رسید.

وی به رونمایی از دانشنامه حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: این دانشنامه به سفارش کمیته علمی کنگره تدوین شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) ادامه داد: تدوین این دانشنامه توسط یکی از پژوهشگران برجسته حوزه علمیه با بررسی 100 منبع غنی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این دانشنامه توسط اساتید برجسته حوزه بازبینی شده است اظهار داشت: هدف از تدوین این دانشنامه ایجاد زمینه برای انجام تحقیقات در رابطه با حضرت زینب(س) است.

حیدری با اشاره به فعالیت‌های حاشیه‌ای در این کنگره گفت: ستاد هنری این کنگره به همت حوزه هنری استان قم فعال شده و تعداد 500 اثر از سراسر کشور در این بخش در قالب‌های شعر، داستان، تصویرسازی و گرافیک توسط دبیرخانه دریافت شد که در روز پایانی از 15 هنرمند برتر تجلیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره حجاب و عفاف زینبی سال گذشته در همین راستا برگزار شد و آثار منتخب نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) ادامه داد: در راستای تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف، نمایشگاه حجاب و عفاف در قم برپا گردید و در حاشیه این نمایشگاه با حضور کارشناسان به سوالات و شبهات جوانان پاسخ داده شد.

وی اجرای نمایش مذهبی «خورشید شام» را از دیگر فعالیت‌های این کنگره ذکر کرد و افزود: این نمایش به همت حوزه هنری استان قم به مدت 10 شب اجرا شد و مورد استقبال مردم قم قرار گرفت.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول