اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تدوین دانشنامه حضرت زینب(س) عنوان کرد

استفاده از 100 منبع معتبر در نگارش دانشنامه حضرت زینب(س)

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین دانشنامه حضرت زینب(س) گفت: به منظور نگارش مستند این دانشنامه، از حدود 100 منبع تاریخی معتبر استفاده شده است.

استفاده از 100 منبع معتبر در نگارش دانشنامه حضرت زینب(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام هادی درویشی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کنگره ملی حضرت زینب(س) که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی فقه امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: این دانشنامه در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب به رشته تحریر درآمده است.

وی با اشاره به فقدان دانشنامه‌های جامع در خصوص ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) افزود: هدف از نگارش دانشنامه حاضر، دست یافتن به تاریخ زندگانی و سیره ملکوتی اهل‌بیت(ع) است زیرا این امر بدون جمع‌آوری جامع گزارشات و اخبار موجود در منابع معتبر امکان‌پذیر نیست.

مدیر تدوین دانشنامه حضرت زینب(س) بیان داشت: در حال حاضر دانشنامه‌های گوناگونی در رابطه با ائمه معصومین(ع) تهیه و تدوین شده و این کار باید همچنان ادامه یابد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در این میان مظلوم واقع شده است گفت: به همین دلیل دانشنامه این بانوی بزرگوار تدوین شده تا کمبودها در این بخش برطرف شود.

درویشی با اشاره به برخی تناقض‌ها در نگارش تاریخ زندگانی اهل‌بیت(ع) افزود: این امر ناشی از نگاه تک بعدی نویسندگان است اما در نگارش دانشنامه حضرت زینب(س) سعی شده که این امر اتفاق نیفتد به همین دلیل از حدود 100 منبع معتبر بهره گرفته شده است.

نویسنده دانشنامه حضرت زینب(س) جلد نخست این کتاب را در رابطه با سیره زندگی شخصی آن حضرت دانست و خاطر نشان کرد: جلد دوم نیز در خصوص مصائب و مشکلات این بانوی بزرگوار در کربلا تدوین می‌شود ضمن اینکه جلد سوم نیز دارای جنبه‌های تحلیلی فراوانی است.

وی با اشاره به برخی از منابع معتبر مورد استفاده در نگارش دانشنامه حضرت زینب(س) گفت: امیدواریم این تلاش مورد رضایت خداوند و ائمه اطهار(ع) واقع شود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول