اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

دنیای امروز تشنه معارف زینبی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دنیای امروز تشنه معارف زینبی است و نیاز به الگوی صحیح در داخل و خارج کشور احساس می‌شود.

دنیای امروز تشنه معارف زینبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم زهرا سجادی در کنگره ملی حضرت زینب(س) که پنجشنبه‌ شب در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های این بانوی بزرگوار اظهار داشت: اطلاعات ما از زندگی پربرکت حضرت زینب(س) تنها در حد چند ماه بوده و بخش مهمی از سیره این بانوی بزرگوار برای جامعه شیعی ما ناشناخته مانده است.

وی ادامه داد: اطلاعات موجود از دوران کودکی و نوجوانی حضرت زینب(س)، تعامل با همسر و تربیت فرزندان توسط ایشان بسیار اندک است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با طرح این سوال که آیا تاریخ در مورد زندگی حضرت زینب(س) ساکت مانده است افزود: احتمال اینکه منابع غنی در زمینه زندگی این بانوی بزرگوار در کتابخانه‌های معتبر اسلامی وجود داشته باشد، بسیار است بنابراین باید در زمینه جمع‌آوری این اطلاعات تلاش لازم را انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد ضرورت دارد تا برای تحقیق این مسئله یک فراخوان فراملی صورت گیرد تا از منابع موجود در تمام کتابخانه‌های اسلامی و ظرفیت دانشمندان مسلمان در سراسر جهان استفاده شود.

سجادی با اشاره به اینکه زندگی حضرت زینب(س) سراسر درس است ابراز داشت: چنانچه حضور سیاسی و ثمربخش زینب کبری(س) در جریان عاشورا نبود، مکتب عاشورا هیچ‌گاه به ثمر نمی‌نشست.

وی اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) هنگامی از صحرای سوزان کربلا به سراسر جهان گسترش یافت که خواهر بزرگوار ایشان، پیام خون‌های به زمین ریخته و سرهای بریده شده را منزل به منزل به هر کس که در این مسیر قرار می‌گرفت، می‌رساند.

معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اذعان داشت: ثمره انقلاب حضرت سیدالشهدا(ع) توسط خواهر بزرگوارش در جریان روشنگری‌های ایشان در کوفه و شام به بار نشست و این پیام‌رسانی آنچنان مؤثر بود که تا امروز نیز اثرات آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دنیا تشنه معارف زینبی است اضافه کرد: در داخل کشور نیز همه از ما انتظار ارائه یک الگوی صحیح را دارند.

سجادی گفت: امروز بسیاری از زنان جامعه ما به دنبال یک زندگی سالم و پاکیزه هستند و در این راه هیچ الگویی بهتر از الگوی زینب کبری(س) برای آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز اگر ما موفق می‌شویم در کشور خود یک حکومت اسلامی برپا کنیم، نتیجه عملکرد حضرت زینب(س) در جریان عاشورا است.

معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: اگر امام خمینی(ره) در عصری که قدرت در دست پست‌ترین انسان‌ها است، موفق می‌شود یک قیام الهی را سازماندهی کرده و به ثمر برساند، به دلیل تلاش حضرت زینب(س) در جریان حماسه عاشورا است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه شود، ضرورت تبیین الگوی حضرت زینب(س) با زبان جذاب و هنرمندانه برای نسل جوان است.

سجادی ابراز داشت: در دنیایی که بشر به دلیل اثبات ناکارآمدی نظام‌های مادی، دچار حیرانی شده است، معرفی الگوی متعالی انسانیت به تمام بشر می‌تواند بسیار مورد استقبال باشد.

وی با اشاره به اینکه بشر هزاره سوم در انتظار به وجود آمدن یک تحول بزرگ به سر می‌برد عنوان کرد: باید با جهانی کردن معارف زینبی بکوشیم تا نقش خود را در این تحول بزرگ به خوبی ایفا کنیم.

معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این کنگره این ظرفیت را دارد که ضمن استخراج معارف و مبانی دینی و تئوریزه کردن آن درباره شخصیت حضرت زینب(س)، این دستاوردها را به دنیا معرفی کند.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول