اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشیار بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

بستری کودک مشکوک به تب کنگو در مازندران

خبرگزاری فارس: دانشیار بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بستری بودن یک کودک مشکوک به تب کریمه کنگو در مازندران خبر داد.

بستری کودک مشکوک به تب کنگو در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهنگ بابامحمودی صبح امروز در حاشیه همایش بررسی تب کریمه کنگو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌در هر یک از سال‌های 87 ، 89 و 91 یک مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در مازندران مشاهده شده که همه این بیماران بهبود یافته‌اند.

وی با بیان اینکه یک مورد مشکوک در یکی از بیمارستان‌های مرکز استان بستری است، ادامه داد:‌ چون این فرد بیمار کودک بوده بسیار دور از ذهن است که مبتلا به تب کریمه کنگو باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه این نمونه در حال بررسی است، متذکر شد:‌ چون این کودک با دام سر و کار نداشته است و بسیار بعید است که مبتلا شود مگر اینکه فرزند دامدار باشد.

بابامحمودی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری شغلی است، اضافه کرد:‌ منظور ما افرادی هستند که با حیواناتی مانند گاو، بز، شتر، گوسفند و اسب سروکار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این کودک چهارمین روز بستری بودنش را سپری می‌کند، گفت: اگر شک بالینی قوی داشته باشیم حتی درمان را هم شروع می‌کنیم تا زمان را از دست ندهیم ولی به احتمال 99 درصد بعید به نظر می‌رسد این فرد مبتلا به تب کنگو باشد.

انتهای پیام/خ30/گ1003

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول