اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی شهرستان انار

ذبح خارج از کشتارگاه موجب شیوع بیماری تب کریمه کنگو می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان انار باید از کشتار سنتی و خارج از محیط کشتارگاه جلوگیری کرد.

ذبح خارج از کشتارگاه موجب شیوع بیماری تب کریمه کنگو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دامپزشکی شهرستان شهربابک، مجید اسدی در جلسه کمیته سلامت و امنیت مواد غذایی پیرامون بیماری تب کریمه کنگو و راه‌های سرایت و پیشگیری از آن و همچنین مشکلات کشتارگاه و کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد‌، توضیحات لازم را ارائه کردند.

همچنین در این جلسه تصمیماتی در مورد پیشگیری و مبارزه ‌با بیماری تب کریمه کنگو ‌گرفته‌ و مقرر شد، شهردار ‌شهربابک و مسئول خدمات شهری نسبت به خرید لوازم حفاظتی شخصی برای سلاخان‌، قصابان و همچنین ضد‌عفونی و سمپاشی محل کشتارگاه اقدام کنند.

همچنین در مورد مشکلات کشتارگاه از جمله نصب دستگاه شوک‌، اره برقی‌، گسترش سالن کشتار گاوی بحث و تبادل نظر و قول مساعد داده شد که در اسرع وقت پیگیری شود و نیروی انتظامی از ورود و خروج دام و طیور بدون مجوز دامپزشکی جلوگیری کنند.

در این جلسه مقرر شد، کارگاه آموزشی بیماری تب کریمه کنگو برای سلاخان و قصابان توسط دامپزشکی انجام گیرد و یک کلاس با همکاری مرکز بهداشت و دامپزشکی برای بهورزان و کاردان‌های مرکز بهداشت که در مناطق شهری و روستایی مشغول به کار هستند به منظور ‌توجیه افراد در روستاها برگزار شود.

بنابراین گزارش احمد رضایی‌نسب مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار در جلسه کمیته سلامت پیرامون بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری در شهرستان انار باید از کشتار سنتی و خارج از محیط کشتارگاه جلوگیری کرد.

وی بیان داشت: کارکنان کشتارگاه باید از وسایل حفاظت شخصی مانند لباس کار مناسب، چکمه، ماسک، دستکش و عینک استفاده کرد.

رضایی‌نسب با اشاره به اینکه کشتارگاه‌ نقش به سزایی در سلامت و بهداشت جامعه دارد، عنوان کرد: از مسئولان شهرستان و به ویژه شهردار انار درخواست داریم تا برای ساماندهی هر چه بیشتر وضعیت کشتارگاه دام شهرستان تلاش کند.

انتهای پیام/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول