اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی تاکید کرد

توجه به مباحث فرهنگی و پیشگیری در کنار مبارزه با مواد مخدر

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی گفت: مواد مخدر مهم‌ترین معضل جوانان و خانواده‌ها است، بنابراین در کنار مبارزه با مواد مخدر به بحث‌های پیشگیری و فرهنگی نیز توجه شود.

توجه به مباحث فرهنگی و پیشگیری در کنار مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در همایش روش‌های نوین پیشگیری از اعتیاد، موضوع مواد مخدر را معضلی جدی برای کشور برشمرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه باید در جهاد بزرگ مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند.

وی اظهار کرد: تمام فقهای بزرگ دینی نیز بر مبارزه با این معضل اجتماعی تاکید داشته تا این مفسده از جامعه ریشه‌کن شود.

استاندار خراسان‌شمالی از مواد مخدر به عنوان مهم‌ترین معضل جوانان و خانواده‌ها یاد کرد و گفت: در کنار مبارزه با مواد مخدر به بحث‌های پیشگیری و فرهنگی نیز توجه شود.

یک روحانی اهل تسنن منطقه مرزی راز و جرگلان نیز در این همایش اظهار کرد: استفاده مواد مخدر به هر شکل حرام بوده و باید از مصرف آن پرهیز شود.

آخوند رحیم صمدی تصریح کرد: مصرف مواد مخدر علاوه بر اینکه تبعات اجتماعی فراوانی داشته از نظر آسیب‌های روحی و جسمی نیز جبران‌ناپذیر است.

وی افزود: مسلمانان باید از مصرف مواد مخدر که سبب آسیب‌رساندن جسمی و روحی می‌شود، پرهیز کنند.

یکی دیگر از روحانیون اهل تسنن راز و جرگلان نیز استعمال، خرید و فروش هر گونه مواد مخدر را حرام اعلام کرد.

آخوند یزدانی اظهار کرد: ترویج استفاده از مصرف مواد مخدر از برنامه‌های دشمنان است، بنابراین باید مسلمانان هوشیار بوده و این توطئه دشمنان را خنثی کنند.

وی افزود: همه باید همکاری کرده تا این معضل اجتماعی را از جامعه اسلامی ریشه‌کن کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی هم از ترویج مصرف مواد مخدر به عنوان یک فاجعه یاد کرد و افزود: تمام مبلغان دینی و افراد تأثیرگذار در جامعه در زمینه پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم مسئولیت دارند.

صفوه‌الله امام‌وردی محمدی اظهار کرد: اعتقاد مردم به احکام نورانی اسلام و نقش روحانیت در خود کنترلی افراد در راستای انجام مأموریت‌ها در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه مقابله، درمان و پیشگیری از مواد مخدر از رویکردهای این شورا است، تصریح کرد: برای پیشبرد فعالیت‌ها در این زمینه نیازمند مشارکت و تلاش هر چه بیشتر دستگاه‌ها و بخش‌های تأثیرگذار در این زمینه هستیم.

به گزارش فارس، محمدرضا یزدان‌پناه در این همایش میثاق نامه هشت ماده‌ای که به امضای علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن بخش مرزی راز و جرگلان رسیده بود را قرائت کرد.

همایش روش‌های نوین پیشگیری از اعتیاد با حضور 500 نفر از علما و معتمدان منطقه مرزی راز و جرگلان در روستای مرزی بگ‌پولاد برگزار شد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول