اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

زندان‏ها به امور فرهنگی توجه کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: در زندان‏ها شاید کمتر به مهندسی فرهنگی توجه شده که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

زندان‏ها به امور فرهنگی توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری دماوند، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد که به عنوان نماینده فرمانداران استان تهران در همایش "تبیین جایگاه انجمن‏های حمایت از زندانیان استان تهران" که با حضور استاندار تهران، رئیس کل دادگستری استان تهران، رئیس سازمان زندان‏ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور برگزار شد، سخن می‏گفت، خواستار توجه بیشتر به امور فرهنگی در زندان‏ها شد.

وی افزود: قوانین و مقررات در این زمینه کامل بوده و چون برآمده از احکام نورانی اسلام است، جزو مترقی‏ترین قوانین به شمار می‏رود، اما شاید برخی ناهماهنگی‏ها در اجرای آن باعث بروز مشکلاتی می‏شود که با همکاری دستگاه‏ها و نهادهای اجرایی این مشکلات قابل حل است.

فرماندار شهرستان دماوند ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش تصریح کرد: این گردهمایی می‏تواند نقطه عطفی باشد در جهت اینکه دستگاه‏های مختلف بتوانند در کنار یکدیگر کار کنند و با هماهنگی و همکاری و استفاده از همه توان و ظرفیت‏ها، قوانین و مقررات را به بهترین شکل به اجرا درآورند.

قاسمی‏فرزاد خاطرنشان کرد: زندان به عنوان یک ضرورت اولیه مطرح نیست، بلکه به عنوان محیطی که بتواند اشخاص را تأدیب کند، مطرح بوده و باید توجه داشت که هزینه حضور زندانی در زندان باید متوجه شخص زندانی باشد و خانواده آنها نباید هزینه حضور نداشتن او را در خانواده پرداخت کنند.

وی به مسئولان قضایی و اجرایی استان تهران پیشنهاد داد تا از وجود زندانیان در اجرای طرح‏های عمرانی در شهرستان‏ها استفاده شود تا علاوه بر اینکه حضور در زندان را برای زندانی قدری مشکل سازد، از درآمد آن برای امرار معاش خانواده وی نیز استفاده شود.

فرماندار شهرستان دماوند بار دیگر به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در زندان اشاره کرد و بیان داشت: فردی که در زندان حضور دارد، باید به صورتی آموزش تربیتی و فرهنگی ببیند که وقتی از زندان خارج شد، هرگز راه بازگشت به خطا و بزهکاری را دنبال نکند و فرد مفیدی برای جامعه باشد.

انتهای پیام/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول