اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

فرهنگ اسلامی عنصر نجات‌بخش واقعی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فرهنگ اسلامی و معرفتی بهترین راه مقابله با ترفند‌های دشمنان و خنثی کردن هجمه‌های آنهاست.

فرهنگ اسلامی عنصر نجات‌بخش واقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی ظهر امروز در نشست هیئت‌های عزاداری زینبیون در خلخال اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی با تحقیر و ناکامی از تمام منفذهای احتمالی در حوزه تخریب باورها، اعتقادات و فرهنگ مردم به صحنه آمده‌اند و تلاش می‌کنند تا اخلاق و معنویت را در جامعه اسلامی زیر سوال ببرند در حالی که بهترین راه مقابله با این فشارهای کمر‌شکن تکیه بر فرهنگ عاشورایی و انتظار است که می‌تواند نجات‌بخش و حیات‌آفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده این انقلاب درصدد ترویج بی‌حیایی و زیر سوال بردن ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در جامعه هستند اما به یقین در این صحنه با شکست مفتضحانه روبرو شده و به رغم گستردگی کانال‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی در رسیدن به هدف نهایی ناکام می‌مانند.

نماینده ولی فقیه در استان یکی از عقب‌نشینی‌های افتخار‌آفرین اخیر در این حوزه را موضوع یورو‌ویژن در جمهوری آذربایجان اعلام کرد و گفت: برگزاری برنامه یورو‌ویژن در کشور جمهوری آذربایجان نمونه‌ای از تلاش کشورهای غربی برای زدودن اخلاق از جامعه است.

عاملی یادآور شد: در چنین اوضاع و احوالی تکیه ملت ایران به فرهنگ ناب و خالص ائمه اطهار در تبعیت و طرفداری از مرز حق و حقیقت جای تامل دارد و همه باید بدانند در سایه تکیه بر چنین فرهنگی است که می‌توانیم حافظ منافع ارزشی نظام اسلامی خود باشیم.

وی گفت: در وضعیت فعلی توجه به معنویات و الگوگیری از زندگانی حضرات معصومین (ع) و استفاده از رهنمودهای مرجعیت دینی از راهکارهای مهم در امر مبارزه با ترویج فرهنگ بیگانه در جامعه و پیشگیری از ورود فرهنگ بی‌حیایی و بی‌عفتی به جامعه است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: امروزه تلاش‌های غرب برای سوق جوامع بشری به سمت بی‌حیایی و زدودن اخلاق از این جوامع متمرکز شده است.

عاملی افزود: فعالیت ماهواره‌ها در سطح وسیعی همراه با بکارگیری تمام توان اینترنتی و رسانه‌ای تنها برای ترویج فرهنگ بی‌دینی و بی‌عفتی در جوامع مختلف دنیا بوده و می‌باشد.

وی با پرداختن به فلسفه امامت و نقش ارزنده مرجعیت دینی در هدایت صحیح جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده جوامع بشری خواستار الگوگیری بانوان جامعه از زندگانی حضرت زینب کبری (س) شد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: آن حضرت در طول زندگانی توام با سختی و مشقت خود همواره برای احیای شعائر دین و ترویج حیا و حتی در زمان اسارت در دست دشمنان خود تلاش کرد و به عنوان یک شخصیت والا نقش ارزنده‌ای را در جاودانه ماندن نهضت عاشورا ایفا کرد.

عاملی ادامه داد: مصیبت‌هایی که حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و دوران اسارت پس از آن متحمل شد در کمتر کسی از افراد بشر می‌توان سراغ داشت که تحمل چنین شرایط دشوار زندگی را داشته باشد.

وی یادآور شد: آن حضرت در عین تحمل این شرایط دشوار و مصیبت‌ها حتی یک لحظه از وظایف دینی و شرعی خود غافل نشده و این کار وی موجب جاودانه ماندن نام آن حضرت در تاریخ شد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ریشه فرهنگی و تاریخ پرافتخار خلخال خاطرنشان کرد: در این راستا اخلاق مردم خلخال در تمسک به ائمه هدی و رعایت اخلاق و معنویات و حفظ حیا مثال‌زدنی است.

عاملی اظهار داشت: اخلاق، معنویت و عفت عمومی حاکم بر جامعه شهرستان خلخال در حد بسیار مطلوبی بوده و مردم این شهرستان باید برای تداوم آن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمع کثیری از اهالی ولایی و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خلخال برگزار شد مداحی شده و شرکت کنندگان با برپایی مراسم سینه زنی و عزاداری در سوگ حضرت زینب (س) اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول