اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

خانه‌های شهدا سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: خانه‌ها و خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است.

خانه‌های شهدا سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جشن پدران آسمانی زنجان، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس پیروز واقعی جنگ انقلاب اسلامی بود، چرا که به همه اهداف خود در این جنگ دست یافت.

وی با بیان اینکه در استان زنجان راه نرفته بسیاری وجود دارد، افزود: باید از بسیاری از نگاه‌های انحصارطلبانه دوری کرده و به پیشرفت جامعه توجه بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: در دهه پیشرفت و عدالت باید از شعار دادن پرهیز کرده و با کار و فعالیت صادقانه، جامعه را به سوی پیشرفت و ترقی سوق داد.

وی با بیان اینکه هیچ قطعه‌ای از دوران استان زنجان را زیر سئوال نمی‌برم، افزود:‌ کار انجام نشده در استان زنجان زیاد است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: گزارش‌های بسیاری از روند روبه رشد استان وجود دارد اما باید به دنبال حل مشکلات جامعه بوده و با ولایت به راه انقلاب ادامه داد.

وی با بیان اینکه مدعیان و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی خانواده‌های شهدا هستند، تصریح کرد: ‌استان زنجان در مسیر پیشرفت نیازمند همه امکانات بوده و از همه امکانات در زیر سایه نظام جمهوری اسلامی بهره‌مند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: فرزندان شهید و نسل جوان امروز باید از مسئولان درباره چرایی جنگ مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه نسل جدید جامعه باید علت جنگ ایران با عراق را بدانند، افزود: جوانان امروز نونهالان دیروز هستند که در عرصه اجتماعی نبوده و شرایط آن روز را احساس نکرده‌اند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: حق نسل جوان جامعه است که درباره چرایی جنگ سئوال کرده و پاسخ سئوال‌های خود را بپرسد.

وی با بیان اینکه علت تاخت و تاز دشمن در یک هزار و 300 متر از مرزهای آبی، هجوم به 2 هزار و 500 متر مربع مرز خاکی و ویرانی یک هزار و 500 روستای ایران، سئوالی است که باید به آن پاسخ داده شود، خاطرنشان کرد: نسل امروز جامعه نسل شعاری نبوده و نمی‌شود با شعار پاسخگوی این نسل بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: در یک مقطع کوتاه زمانی می‌شود نسل جدید را با شعار سرگرم کرد، ولی برنامه‌های کوتاه مدت در مورد این نسل جواب نداده و ماندگار نیست.

وی با بیان اینکه بر خود تکلیف می‌دانم به سئوالات نسل جدید پاسخ بگویم، افزود: نسل جوان جامعه باید بداند که ایران در حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهی در دست سلاطین ناتوان بود.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: هر مقطعی از تاریخ شاهنشاهی ننگین بوده و در اثر بی‌لیاقتی سلاطین حاکم بر کشور، قراردادهای ننگینی امضا و بخش اعظمی از ایران بزرگ از دست رفته است.

وی با بیان اینکه افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است که در این مدت کوتاه حتی یک وجب از خاک کشور به بیگانه واگذار نشده است، افزود: فرزندان روح‌الله به عنوان رزمندگان دوران دفاع مقدس نگذاشتند وجبی از خاک کشور به بیگانه واگذار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: با وجود شهدای بسیاری که تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، اما قطعه‌ای از خاک کشور به بیگانه داده نشده و مرزهای هوایی، دریایی و زمینی مورد هجوم دشمن همچنان بر قوت خود باقی مانده است.

وی نابودی انقلاب اسلامی ایران، سلطه بر خلیج فارس، سلطه بر اروند‌رود و عدم صدور انقلاب را از اهداف دشمنان برای تجاوز به خاک ایران برشمرد و افزود: پدران آسمانی نگذاشتند با وجود همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، انقلاب اسلامی آسیب ببیند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: حفظ انقلاب، استقلال و صدور انقلاب از اهداف رزمندگان بود که همه این اهداف در دوران دفاع مقدس تحقق یافت. نظام جمهوری اسلامی پیروز جنگ است چرا که به همه اهداف خود دست یافت.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول