اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرامستان‌های اردبیل عطر و بوی معنویت گرفت

سید‌شنوا‌: کارت هوشمند برای خانواده‌های شهدا صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: ‌مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به صدور کارت هوشمند برای برخورداری از خدمات مختلف حقوقی، بیمه‌ای و درمانی به ‌خانواده‌های شهدا خبر داد.

سید‌شنوا‌: کارت هوشمند برای خانواده‌های شهدا صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،‌ همزمان با هفته تجلیل از مقام شهدا و سالروز تشکیل بنیاد شهید جمعی از مسئولان و خدمتگزاران خانواده‌های شهدا و ایثارگران با حضور در گلزار شهدای بهشت فاطمه اردبیل به مقام شامخ و ارزنده شهدای آرام گرفته در این مکان مقدس ادای احترام کردند.

در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از شهدا به عنوان حیات طیبه انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: تمام ارج و قرب ما امروز در تبعیت از فرمان ولایت و راه شهدا است و همه وظیفه داریم این اصول اساسی را پاسداری کنیم.

میر ودود سید شنوا تصریح کرد: ما هر چه قدر هم زحمت بکشیم حتی قادر نشدیم یک قطره از خون شهدا را پاسخ بدهیم چرا که شهدای ما دین بزرگی به گردن همه ملت دارند.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در سال‌های اخیر تنها توانسته‌ایم خادمی کوچک برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشیم که انتظار می‌رود این گام‌ها مورد رضای الهی و شهدا قرار گیرد.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به صدور کارت هوشمند برای برخورداری از خدمات مختلف حقوقی، بیمه‌ای و درمانی به این خانواده‌ها خبر داد و اضافه کرد: با صدور این کارت و اجرای طرح هوشمندی ارایه خدمات از سال آینده تمام فعالیت‌ها براساس شاخص‌ها و اطلاعات دریافت شده انجام می‌شود.

سید شنوا در ادامه بیان کرد: در هفته تجلیل از مقام شهدا با برگزاری برنامه‌های مختلف به ویژه حضور در منزل شهدا و جانبازان و ایثارگران و تجدید بیعت با آرمان آنها سعی کردیم آرامش روانی و روحی را نیز از صبر و استقامت آنها به عنوان اندوخته دریافت کنیم.

در کنار غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا که امروز در جای‌جای استان اردبیل با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مسئولان و عموم مردم انجام می‌شود مردم استان اردبیل در یک رسم دیرین امروز در آرامستان‌ها حضور یافته و با غبارروبی از مزار درگذشتگان و نصار صلوات و فاتحه برای آنها یاد و خاطره عزیزان از دست رفته را گرامی می‌دارند.

این دیدار در آستانه نوروز و حال و هوای بهاری در اردبیل که همراه با وزش باد می‌باشد هر چند مشکلاتی را به وجود آورده اما مردم بدون توجه به شرایط آب و هوایی پنجشنبه آخر سال را در مزار شهدا و درگذشتگان خود سپری کرده و با توزیع نذری نظیر خرما و حلوا سعی می‌کنند یاد و خاطره از دست‌رفتگان را گرامی بدارند.

در شهرستان گرمی نیز رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گرمی از مرمت و بهسازی گلزار شهدای این شهرستان خبر داد.

یاسر شاهی گفت: بسیاری از گلزار شهدای گرمی بهسازی شده و تلاش برای مرمت و بهسازی چند گلزار باقی‌مانده ادامه دارد.

وی به برگزاری 21 یادواره شهدا در گرمی اشاره کرد و افزود: یادمان شهدای انقلاب و دفاع مقدس با هدف پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال پیام شهدا به نسل‌های جوان جامعه از برنامه‌های اولویت‌دار بنیاد شهید است که سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گرمی همچنین از برپایی چهار نمایشگاه عکس، نصب تابلوی شهدا در میادین مختلف و انتشار آثار فرهنگی و ادبی شهدا و ایثارگران در قالب کتاب و نشریات مختلف خبر داد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول