اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی خبر داد

1007 فرصت شغلی برای خانواده‌‌های شهدا و جانبازان ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از ایجاد یک‌هزار و هفت فرصت شغلی برای خانواده‌‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در سال جاری خبر داد.

1007 فرصت شغلی برای خانواده‌‌های شهدا و جانبازان ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌السلام حسن هنرمند پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به مناسبت 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: سهمیه اشتغال این نهاد در سال جاری 400 فرصت شغلی بود که با تلاش‌های صورت گرفته زمینه اشتغال به کار یک‌هزار و هفت نفر از خانواده‌های زیر پوشش فراهم شد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی نزدیک به 6 هزار شهید، 14 هزار جانباز و 800 آزاده تقدیم انقلاب کرده است و 100 شهید گمنام نیز در این استان مدفون شده‌اند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده این نهاد در راستای خدمت‌رسانی به جامعه هدف عنوان کرد: در سال جاری و به منظور دلجویی و بررسی مشکلات خانواده‌های معظم شهدا بیش از 20 هزار مورد سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا صورت گرفته است.

هنرمند برگزاری 5 هزار و 400 مورد مراسم مختلف، 227 مورد کمک به ازدواج فرزندان شهدا، برگزاری 12 هزار و 851 مورد اردوی زیارتی، 238 مورد یادواره شهدا، 166 مورد بهسازی مزار پاک و مطهر شهدا، 6 هزار و 22 مورد پایش سلامت، تشکیل 3 هزار و 38 مورد کمیسیون پزشکی با همکاری 22 پزشک و... را بخشی از اقدامات این نهاد در سال جاری عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام(ره) گفت: امام راحل با تاسیس بنیاد شهید ارزش و اهمیت شهادت را در جامعه احیا کرد.

هنرمند ادامه داد: نهاد مقدس بنیاد شهید در روز 22 اسفند ماه با فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358 به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تاسیس شد.

وی ادامه داد: امام بعد از قیام خونین 15 خرداد دستور رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا را دادند که بعد از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی دامنه فعالیت آن گسترش یافت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره‌ها، زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ آثار آنها و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا را از مهم‌ترین اهداف تاسیس بنیاد شهید عنوان کرد.

هنرمند اذعان داشت: در استان مرکزی مانند سال‌های گذشته به مناسبت روز 22 اسفند برنامه‌هایی چون برگزاری یادواره‌های شهدا، گردهمایی و تجلیل از شهیدان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنها، برنامه‌های ورزشی و فرهنگی و سرکشی از خانواده‌های این عزیزان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول