اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

رسیدگی به خانواده‌های شهدا وظیفه تمام مسئولان است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی احترام به خانواده‌های شهدا و رسیدگی به آنان را وظیفه همه مسئولان عنوان کرد و گفت: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی بوده و همه باید ادامه‌دهنده راه آنها در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم.

رسیدگی به خانواده‌های شهدا وظیفه تمام مسئولان است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان‌شرقی با خانواده شهید عبداللهی که پیکر او پس از 30 سال به زادگاهش انتقال یافته دیدار و به مقام این شهید ادای احترام کرد.

بیگی و هیئت همراه که برای افتتاح چند پروژه عمرانی به شهرستان چاراویماق سفر کرده بود به منزل شهید عبداللهی در شهر قره‌آغاج رفت و با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست و گفت: انقلاب اسلامی استمرار نهضت عاشورا بود که ما را از قعر ذلت به اوج عزت رساند.

بیگی احترام به خانواده‌های شهدا و رسیدگی به آنان را وظیفه همه مسئولان عنوان کرد و افزود: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی بوده و همه باید ادامه‌دهنده راه این عزیزان در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم.

وی همچنین سلام رئیس جمهور را به خانواده شهید عبداللهی ابلاغ کرد.

فرزند شهید عبداللهی نیز با بیان اینکه منشأ انقلاب اسلامی قیام عاشورا است گفت: انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده و دشمنان نمی‌توانند آسیبی به این انقلاب که ثمره خون هزاران شهید است وارد کنند.

پیکر پاک شهید علی عبداللهی که در سال 1360 در عملیات مطلع‌الفجر و در منطقه گیلان غرب به شهادت رسیده بود پس از سی سال شناسایی و 20 روز پیش به زادگاه خود شهر قره‌آغاج انتقال داده شد.

رویای صادقه یک دختر نوجوان گیلان غربی ساکن روستای کوران از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب، پیکر شهید عبداللهی و یک شهید دیگر از شهدای آذربایجان‌شرقی را پس از سال‌ها غربت و گمنامی به خانه بازگرداند.

این دو شهید پس از شهادت به دلیل عدم شناسایی، در روستای کوران گیلان غرب شهرستان سرپل‌ذهاب مدفون شده بودند و پس از سی سال، شهید عبداللهی در رویای یک دختر اهل این روستا ظاهر شده و خود را معرفی می‌کند.

این دختر پس از دیدن این رویا اقدام به تفحص قبور مطهر این دو شهید کرده و موفق به یافتن قطعاتی از آثار این شهدا از جمله کارت شناسایی و تصاویر فرزندان آنها می‌شود که با هماهنگی سپاه عاشورا، پیکرهای این دو شهید به طور کامل شناسایی و به زادگاهشان انتقال می‌یابد.

پیکر شهید عبداللهی 25 دی‌ماه امسال بر روی دستان مردم شهرستان‌های هشترود و چاراویماق در شهر قره‌آغاج تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول