اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مراکز و خدمات گردشگری:

تمام هتل‌های کشور استانداردسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مراکز و خدمات گردشگری گفت: تا پایان شهریور ماه امسال تمام هتل‌های کشور استانداردسازی می‌شوند.

تمام هتل‌های کشور استانداردسازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی شریفی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه آموزشی معاونان گردشگری کشور اظهار داشت: خدمات گردشگری باید با کیفیت مطلوب‌تری ارائه شود.

مدیر دفتر مراکز و خدمات گردشگری با اشاره به استانداردسازی واحدهای اقامتی تصریح کرد: در چند ماه اخیر 300 واحد اقامتی استانداردسازی شده که 100 واحد اقامتی گواهی‌نامه کیفیت خدمات گردشگری دریافت کرده‌اند.

وی افزود: تا پایان شهریور ماه امسال تمام هتل‌های کشور استانداردسازی می‌شوند ضمن اینکه در این راستا به دنبال ارائه سوخت نفت و گاز به واحدهای اقامتی بین راهی با نرخ لیتری 150 تومان هستیم.

شریفی در ادامه از هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با وزارت نیرو و نفت به منظور ساماندهی قیمت آب، گاز و برق خبر داد و در این راستا خواستار همکاری تمام استان‌ها با سازمان متبوع شد.

وی در ادامه با اشاره به مجوزهای بند (ب) صادر شده در گذشته که به استان‌ها تفویض اختیار شده بود، ابراز داشت: با بررسی‌هایی که صورت گرفته مشخص شد در برخی استان‌ها مجوزهای فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون کمترین ضابطه صادر شده که بیشترین مشکلات و معضلات نیز از سوی آنان ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس و به دلیل متمرکزشدن سیستم از این پس مجوز بند (ب) دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با رعایت کامل ضوابط صادر خواهد شد.

شریفی گفت: اعتقاد قطعی ما در مورد توسعه گردشگری بر این است که رونق این صنعت به امنیت و اشتغال پایدار می‌انجامد و با تمام توان در خدمت صنعت گردشگری هستیم و دست یاری تمام دست‌اندرکاران و فعالان این صنعت را در راستای تدوین قوانین جامع‌تر و راهگشا می‌فشاریم.

مدیر دفتر مراکز و خدمات گردشگری در پایان با اشاره به استانداردسازی واحدهای اقامتی در بخش دیگری از سخنان خود از واگذاری امور به شرکت‌ها در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی خبر داد و ابراز داشت: این امر در سه استان کشور به صورت پایلوت انجام شده که پس از تائید معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی به سایر استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش فارس، کارگاه آموزشی معاونان گردشگری کشور به مدت سه روز در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول