اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور بازرسی شرکت ملی گاز ایران:

هیچ پروژه‌ گازی در ایران بدون استاندارد کیفیت اجرا نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس امور بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه پروژه‌های شرکت ملی گاز ایران جزو پروژه‌های بسیار ایمن صنعت است، گفت: هیچ پروژه‌ گازی در ایران بدون استاندارد کیفیت اجرا نمی‌شود.

هیچ پروژه‌ گازی در ایران بدون استاندارد کیفیت اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز اولین همایش کشوری رؤسای فنی شرکت‌های گاز استانی با حضور زری‌میدانی رئیس امور بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران، صیدالی مدیرعامل شرکت گاز این استان، مدیران ستادی و بازرسان فنی شرکت‌های گاز سراسر کشور در یاسوج برگزار شد.

در این همایش رئیس امور بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه هیچ پروژه شرکت ملی گاز ایران بدون استاندارد کیفیت، اجرایی نمی‌شود، افزود: هدف از برگزاری این نشست تدوین روش‌های اجرایی بازرسی فنی و کاهش حوادث و هزینه‌ها در اجرای پروژه‌های این شرکت است.

نادرقلی زری‌میدانی اضافه کرد: افزایش بازرسی‌ها، استفاده از تکنولوژی‌های نوین، بهره‌گیری از آخرین ورژن استانداردهای جهانی گازرسانی و کنترل کیفیت آن‌ها از مهمترین برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در جهت ارتقای ایمنی خطوط و شبکه‌های گازرسانی در سراسر کشور است.

 

پروژه‌های شرکت ملی گاز ایران جزو پروژه‌های بسیار ایمن صنعت است

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های شرکت ملی گاز ایران جزو پروژه‌های بسیار ایمن صنعت است، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، از ابتدای فعالیت شرکت، تمهیدات ویژه‌ای در طراحی، کیفی‌سازی و نظارت بر پروژه‌های آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حلقه پایانی کنترل کیفیت، بازرسی فنی است، اظهار کرد: کنترل، نظارت و اجرای دقیق پروژه‌ها موجب شده پروژه‌هایی که از لحاظ کیفی و ضمانت ایمنی لازم را ندارند، اجرایی نشوند.

زری‌میدانی با یادآوری این‌که نگاه شرکت ملی گاز ایران در اجرای پروژه‌ها، نگاه ایمنی است، ابراز کرد: از زمانی که پروژه‌ای به عنوان یک طرح شروع شده تا به بهره‌برداری برسد تمام نکات ایمنی و کیفی‌سازی آن با تهیه بهترین مواد اولیه و تأمین هزینه‌های آن مهیا می‌شود.

در این نشست مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه راهکارها و تبادل نظر جهت ارتقای کیفیت و ضریب ایمنی خطوط انتقال گاز از اهداف اصلی برگزاری همایش است.

هوشنگ صیدالی افزود: در این همایش آخرین روش‌های بازرسی کالا، دستورالعمل‌های جوش، چگونگی ساخت لوله‌های فولادی، رنگ و اقلام شیمیایی، نشت‌یابی لوله‌های گاز، ترمیم و تعویض آن‌ها، تدوین تعیین صلاحیت شرکت‌های شخص ثالث، بازرسی فنی مربوط به شرکت گاز مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

بر پایه این گزارش، در همایش فوق چند میزگرد تخصصی با عناوین تدوین روش اجرایی بازرسی فنی، بازرسی کالا و تدوین صلاحیت شرکت‌های شخص ثالث بازرسی فنی و موضوعات حفاظت کاتدی، رنگ و اقلام شیمیایی، ساخت لوله‌های فولادی، دستورالعمل‌های بازرسی جوش، انتخابات کمیته راهبردی و طرح مشکلات و پیشنهادات رؤسای بازرسی فنی برگزار و در پایان ضمن قدردانی از حضور مهمانان، قطعنامه پایانی همایش قرائت شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول