اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دریانوردی مازندران:

بنادر مازندران با قاره اروپا مراوده تجاری دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: در مازندران چهار بندر به صورت تجاری و نفتی فعال هستند و با کشورهای حاشیه خزر و حتی شمال اروپا تبادل کالا انجام می‌دهند.

بنادر مازندران با قاره اروپا مراوده تجاری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر منتخبان مردم شهرستان‌های نوشهر و چالوس و نور و محمودآباد عصر امروز در ادامه دیدار با مسئولان اداره‌‌های کل غرب مازندران با حضور در بندر نوشهر با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران دیدار و گفت‌وگو کردند.

*بندر نوشهر سالانه مبالغ قابل توجهی درآمد عاید کشور می‌کند

در ابتدای این دیدار، سید نبی سیدپور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران طی سخنانی با اشاره به وضعیت بنادر استان به تشریح جایگاه بندر نوشهر در حمل و نقل دریایی استان مازندران پرداخت.

وی تصریح کرد: استان مازندران به ‌عنوان مهم‌ترین استان شمالی کشور به لحاظ طول سواحل و اقبال مردم به دریا و سواحل بیش از دو استان دیگر دارای حائز اهمیت است.

این مسئول با بیان اینکه بندر نوشهر قدیمی‌ترین بندر مازندران است گفت: بندر نوشهر در بخش حمل و نقل دریایی جایگاه بسیار مهمی دارد  و باید روزبه‌روز گسترش یابد.

سیدپور اظهار داشت: در مازندران چهار بندر به صورت تجاری و نفتی فعال هستند و با کشورهای حاشیه خزر و حتی شمال اروپا تبادل کالا انجام می‌دهند.

وی افزود: بندر نوشهر سالانه مبالغ قابل توجهی درآمد عاید کشور می‌کند و دارای حدود 800 پرسنل است که در بخش‌های مختلف آن مشغول به کار هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطر نشان کرد: ظرفیت این بندر 5 میلیون تن است که 4 میلیون تن آن تجاری و یک میلیون تن دیگر نفتی است.

وی گفت: یکی از مشکلات در دریای خزر در گذشته حوادث دریایی و گرفتار شدن کشتی‌ها و قایق‌ها در امواج دریا بود که با هزینه بیش از 10 هزار میلیون ریال اسکله تجسس و نجات در بندر نوشهر ساخته و این مشکل نیز برطرف شد.

کندی روند احداث آزادراه تهران – شمال و عدم وجود پایانه حمل و نقل و کمبود کامیون برای بارگیری کالا در بندر نوشهر از جمله مشکلات کنونی این بندر است که مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به آن پرداخت.

وی همچنین الحاق 14 هکتار از اراضی ضلع شرقی به بندر نوشهر، احداث سه پست اسکله جنوبی، احداث اسکله تجسس و نجات، احداث اسکله خدماتی، احداث انبارهای مسقف، اطاله موج‌شکن غربی به طول 300 متر، تصویب قانون منطقه ویژه اقتصادی را از مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای بندر نوشهر در سال‌های اخیر عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر همچنین ایجاد راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی، احداث بندر خشک، ساخت حوضچه شرقی، سامانه حفاظت غربی، احداث برج کنترل و ساختمان اداری را از دیگر طرح‌های در دست اقدام و مطالعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برشمرد.

* احمدی: بندر نوشهر قطب اقتصادی غرب مازندران است

سپس قاسم احمدی منتخب مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم با قدردانی از خدمات و تلا‌ش‌های صورت گرفته در راستای توسعه بندر نوشهر، این بندر را قطب اقتصادی غرب مازندران عنوان کرد و افزود: با توجه به تبدیل بندر نوشهر به منطقه ویژه اقتصادی باید زمینه استفاده از مزایا و تسهیلات قانونی ناشی از ایجاد منطقه ویژه برای توسعه بندر با مشارکت بخش خصوصی فراهم شود.

همچنین عبدالوحید فیاضی منتخب مردم نور و محمودآباد در این دیدار با اشاره به اینکه وجود بندر و میزان صادرات و واردات از شاخص‌های مهم توسعه اقتصادی هر منطقه است بر لزوم وحدت و تعاملات سازنده نمایندگان شهرستان‌های غرب مازندران برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در راستای اشتغالزایی و پیشرفت همه‌جانبه این منطقه تاکید کرد.

وی افزود: از بندر نوشهر انتظار می‌رود همواره پیشتاز باشد و باید این بندر با بنادر دیگر کشور در امر خدمات‌رسانی و عملکرد مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود که دارای تراز قابل قبولی است یا خیر.

به گزارش فارس، منتخبان مردم نوشهر و چالوس و نور و محمودآباد در مجلس نهم در پایان با رئیس و جمعی از اعضای هیئت علمی و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد چالوس دیدار کردند و با آنها به گفت‌وگو پرداختند.

قاسم احمدی منتخب مردم نوشهر و چالوس در مجلس نهم نیز در این دیدار اظهار داشت: دانشگاه محل بسیار اثرگذاری است و با توجه به تعدد دانشگاه‌ها در غرب مازندران باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دوره نهم تاثیرگذار باشیم.

وی به استان شدن غرب مازندران اشاره کرد و افزود: برای استان شدن غرب مازندران نیاز به شاخصه‌هایی است تا بتوان آن را در مجلس مطرح کرد و این امر میسر نیست جز با همکاری صاحبان اندیشه، علم و قلم که آن را مکتوب کرده و به دست ما برسانند.

عبدالوحید فیاضی منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس نهم  نیز گفت: یکی از گام‌های ما در مجلس نهم موضوع آموزش با توجه به نیاز آموزشی است و همچنین در بحث تحصیلات تکمیلی و توانمندسازی دانشگاه‌های کشور نیز به وقتش ورود پیدا خواهیم کرد.

وی دانشگاه را مبدأ تحول تفکر بنیادین دانست و افزود: دانشگاه باید از برخی مشکلاتش خارج شود و به سوی تعالی و توسعه حرکت کند.

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس نهم خطاب به اهالی علم و قلم خاطر نشان کرد: شما باید به ما مشاوره بدهید تا به‌ عنوان نمایندگان شما در کشور درخشش بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: نماینده برآیند افکار عمومی یک جامعه بوده و از درون آن برخاسته است و امروز ما از شما دانشگاهیان انتظار کمک و مشورت بیشتری داریم.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول