اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر خبر داد.

مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، علی ابراهیم‌زاده گفت: در این مانور بر اساس سناریوی طراحی شده یکی از لوله‌های انتقال فرآورده‌های نفتی در اسکله شماره یک پاره شد که بر اثر آن علاوه بر نشت مواد نفتی در دریا بر روی نفتکش "لینیا" نیز حریق صورت گرفت.

وی افزود: با اعلام این خبر و انجام هماهنگی‌های لازم، بلافاصله تیم اطفای حریق دریایی وارد عمل شده و پس از توقف عملیات انتقال مواد نفتی، اقدام به اطفای حریق نفتکش "لینیا" کردند.

ابراهیم‌زاده اظهار داشت: در مرحله بعدی عملیات با استفاده از تجهیزات پیشرفته مقابله با آلودگی، اطراف شناور نفتکش و محدوده کانال دسترسی محصور شد و پس از آن با استفاده از دستگاه اسکیمر، تمام آلودگی‌های نفتی ایجاد شده جمع‌آوری شد.

مسئول آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز از برگزاری مانور اطفاء حریق در کنار اسکله‌های بندر بوشهر خبر داد.

محمد شفیعی گفت: به‌منظور ارتقاء توان عملیاتی نیروهای آتش‌نشانی هنگام بروز حریق و حوادث احتمالی در شناورهای پهلو گرفته به اسکله‌ها و آشنایی با آخرین متدهای مطابق با استانداردهای بین‌المللی، مانور عملیاتی با عنوان "اطفای حریق و امداد و نجات در شناورهای پهلو گرفته کنار اسکله‌ها" بر روی یدک‌کش تاسوعا در اسکله شماره 7 بندر بوشهر انجام شد.

به گفته وی استفاده از روش‌ها و تجهیزات مناسب برای اجرای عملیات آبرسانی به محل حادثه برای اطفای حریق و اجرای عملیات امداد و نجات مصدومین و همچنین ارزیابی توان و دانش تخصصی فرمانده و پرسنل عملیاتی ایستگاه آتش‌نشانی و مشارکت واحدهای مختلف مرتبط بندری و دریایی در امر اطفاء زمان وقوع حوادث از دیگر اهداف برگزاری این مانور بوده است.

در این مانور ادارات گارد و حراست، قسمت‌های HSE، برق، دفتر اسکله، شرکت بنیاد بارانداز و پرسنل یدک‌کش تاسوعا مشارکت و همکاری داشتند.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول