اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده گارد حفاظت از بنادر و کشتیرانی:

گارد کشتیرانی کشور متحول می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده گارد حفاظت از بنادر و کشتیرانی کشور گفت: با تلاش مدیران سازمان بنادر و کشتیرانی، به‌زودی گارد بنادر از نظر تشکیلاتی، حقوقی و تجهیزات متحول می‌شود و در این جریان حداقل 50 درصد به حقوق آنها اضافه می‌شود.

گارد کشتیرانی کشور متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کلارآباد، سردار رحمت قنبر‌زاده بعدازظهر امروز در مراسم هشتمین دوره مسابقات تخصصی ورزشی کارکنان گارد بنادر و کشتیرانی کشور که به میزبانی بندر نوشهر در مجتمع بنادر کشور در کلارآباد آغاز به‌کار کرد با اشاره به اینکه دین مبین اسلام برای سلامتی تن و روان اهمیت قائل است به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل، تهذیب نفس و سلامت جسم اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح دانش نیروهای ما بسیار خوب است و در سطوح مختلف تحصیلی در گارد بنادر نیرو داریم و این افراد، همه‌شان از خانواده‌های معتقد و متدین هستند و در بحث سلامت نیز ورزشکار هستند.

این مسئول تاکید کرد: از این پس در نیروهای گارد ما فردی با قد کمتر از 180 سانتی‌متر پذیرش نمی‌‌کنیم.

قنبرزاده بیان داشت: با تلاش مدیران سازمان بنادر و کشتیرانی به‌زودی گارد بنادر از نظر تشکیلاتی، حقوقی و تجهیزات متحول می‌شود و در این جریان حداقل 50 درصد به حقوق آنها نیز افزوده می‌شود و این امر در انگیزه تلاش و کوشش نیروهای گارد تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: عشق به ولایت، وطن و هموطن و دفاع از ارزش‌های نظام از جمله انگیزه‌های اصلی شما نیروهای ارزشی است، زیرا همه ما جان‌نثاران نظام و ولایت هستیم.

فرمانده گارد حفاظت بنادر و کشتیرانی در ادامه به تصویب تبصره ماده 22 قانون بنادر کشتیرانی در سال 87 در ارتباط به واگذاری امنیت سواحل به گارد بنادر و کشتیرانی و تشکیل واحد گارد حفاظت سواحل اشاره کرد و گفت: در این راستا برای ارتقای سطح کیفی خدمات علاوه بر تجهیزات موتوری و لوازم نیرو، آموزش‌های لازم نیز در راستای خدمات این نیروها در نظر شده که به نیروها آموزش  داده می‌شود.

قنبرزاده از جمله فاکتورهای مهم نیروهای گارد را داشتن نظم، برنامه‌پذیری، اهمیت دادن به  حرام و حلال، توجه به سلامت و ورزش و داشتن تعصب در کنار اعتقادات مذهبی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد همه نیروها در امور محوله موفق باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نیز به تبصره الحاقی قانون و پررنگ‌تر شدن نقش سازمان بنادر و کشتیرانی در حراست از مرزها با تشکیل گارد حفاظت از بنادر و کشتیرانی اشاره کرد.

سید نبی سیدپور ابراز داشت: برای ساماندهی سواحل باید هرچه سریع‌تر قوانین مورد نیاز آن تدوین و ابلاغ شوند تا گارد سواحل نیز در سایه همین تشکیلات به نظم بخشی سواحل کمک کنند که به دلیل گردشگرپذیر بودن سواحل به‌ویژه در شمال بسیار حائز اهمیت است.

وی متذکر شد: در این راستا لازم است یک استان و یا منطقه به عنوان طرح پایلوت وارد عمل شود و پس از حصول به نتایج مطلوب این طرح به سراسر سواحل کشور تعمیم یابد.

سیدپور همچنین با تسلیت ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب امام راحل با اشاره به اینکه در هر کشوری و حوزه جغرافیایی مشخص مرز از اهمیت خاص و بالایی برخوردار است و هر کشوری بخواهد سربلندی و عزت خویش را حفظ کند باید به مرزهایش اهمیت داده و آن‌ را محکم و استوار حفظ کند، ادامه داد: بنادر در تمام دنیا مراکز مهمی هستند و به‌عنوان دروازه‌های آبی حائز اهمیت‌ هستند و کشور ما هم در شمال و جنوب به‌دلیل وجود مرزهای آبی دارای بنادر بسیار مهمی است.

این مسئول خطاب به نیروهای گارد حاضر در این دوره از مسابقات مبنی بر اینکه شما حافظان مهم‌ترین نقاط مرزی کشور هستید، تاکید کرد: جایگاه و نقش عملکرد شما به ‌عنوان پشتیبانی نیروهای نظام در این مراکز، مهم است و شما ثابت کرده‌اید ولایتمدار و مدافع ارزش‌های نظام اسلامی هستید و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهید ورزید.

سیدپور با اشاره به سفارش دین و بزرگان به‌ویژه پیامبر(ص) و همچنین مقام معظم رهبری بر تهذیب نفس و سلامت جسم و روح اذعان داشت: نظام ما مبتنی بر اعتقادات دینی است و بر همین اساس ما به تعالیم و آموزش‌های آن عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول