فرهاد منتصر کوهساری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت ساخت بندر چمخاله لنگرود اظهار کرد: هنوز معارض بندر چمخاله به صورت 100 درصد برطرف نشده و اکنون در حال حصارکشی و خرید اراضی این بندر هستیم که زمینهایی به محوطه آن اضافه شود ضمن اینکه بندر چمخاله برای احداث به بخش خصوصی واگذار میشود.
وی، با بیان اینکه مشاور بندر چمخاله در حال انجام مطالعات دریایی و خشکی است، افزود: با آزمایشگاه مکانیک خاک قراردادی منعقد میشود و گمانهزنیها صورت میگیرد زیرا ساخت موج شکن و اسکله بندر چمخاله نیاز به لایههای خاک دارد و با یک مشاور قرار بستیم که بحث توپوگرافی «زمین شناسی» را انجام دهد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان ظرفیت بندر چمخاله را یک میلیون تن عنوان کرد و گفت: بندر کیاشهر نیز با ظرفیت یک میلیون تن که دارای موانع زیستمحیطی و شیلاتی است از دیگر بنادر آینده استان محسوب میشود.
وی، طرح توسعه بندر انزلی را یکی از آیتمهای کاری دانست و تصریح کرد: طرح توسعه بندرانزلی از 20 بهمن 87 آغاز شد و در حال انجام است که در تاریخ گیلان و بندرانزلی کاری بزرگ و بینظیر محسوب میشود و تاکنون در این بندر 5 کیلومتر در دریا دایک و موجشکن ساخته شده که کاری بینظیر است.
منتصرکوهساری، استحصال اراضی در توسعه بندر از 35 هکتار به حدود 100 هکتار و توسعه حوضچه جدید از 40 هکتار به 120 هکتار را که کاری بزرگ بود در بندرانزلی ذکر کرد.
وی اضافه کرد: بندرانزلی که اکنون دارای 11 پست اسکله با ظرفیت واقعی 4.5 میلیون تن و اسمی هفت میلیون تن است، در چشمانداز آینده و سال 1394 به 11 میلیون تن ظرفیت واقعی و 17 میلیون تن ظرفیت اسمی افزایش مییابد.
این مسئول، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به برنامه در سال 1394 طرح توسعه بندرانزلی با ساخت موجشکنهای غربی و شرقی به طول سه کیلومتر در کمتر از 30 ماه همراه با ساخت دایک به طول حدود 2 کیلومتر احداث شده است.
وی، در راستای ایجاد این ظرفیت سازیها، ابراز کرد: انجام لایروبی دو میلیون متر مکعب، احداث اسکلههای سوختی، کالای عمومی و مسافری، افزایش ضریب ایمنی بندر و استفاده از ظرفیتهای موجود بندر که موجب افزایش کارایی و بهرهوری از زیرساختها و روساختها و منابع انسانی میشود، نقش موثری در توسعه بندرانزلی دارد.
انتهای پیام/ع20/پ3003