اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد

افزایش حجم تخلیه کالا در بندر بوشهر به 128 هزار تی‌یو

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه کالا با استفاده از کانتینر در بندر بوشهر از سال 86 تاکنون روند صعودی داشته و بر اساس آخرین آمار به 128 هزار و 807 تی‌یو رسیده است.

افزایش حجم تخلیه کالا در بندر بوشهر به 128 هزار تی‌یو

محمد راستاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در سال‌‌های اخیر با اختصاص اعتبارات ویژه و حمایت مدیران ارشد استان روند توسعه بندر بوشهر تسریع شده و شاهد افزایش پهلوگیری کشتی‌هایی با تناژ بالا در این بندر بوده‌‌ایم.

وی افزود: بندر بوشهر در سال‌‌های اخیر بیش از دو برابر رشد کرده و همین امر موجب شده تا شاهد پهلوگیری کشتی‌هایی با تناژ بیش از 30 تن در این بندر باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت:‌ همین امر موجب شده تا حجم تخلیه و بارگیری در بندر نیز افزایش یابد و این خود موفقیتی برای بندر بوشهر است.

راستاد با بیان اینکه بندر بوشهر به یکی از بنادر مهم کشور تبدیل شده است تصریح کرد: آهن‌آلات، برنج و پارچه و الیاف بیشترین حجم بارگیری کالاها در بندر بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: چوب و تخته، حبوبات، خشکبار، خودرو، دام زنده و روغن‌‌‌های گیاهی و شکر از دیگر کالاهایی هستند که بیشترین حجم بارگیری کالا در بندر بوشهر را به خود اختصاص داده‌‌‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط با عملیات کانتینری در بنادر استان گفت: میزان تخلیه کالا با استفاده از کانتینر در بندر بوشهر از سال 86 تاکنون روند صعودی داشته و بر اساس آخرین آمار به 128 هزار و 807 TEU رسیده است.

راستاد افزود: همچنین بر اساس آخرین آمار روند بارگیری نیز 18 درصد رشد داشته و به 120 هزار و 914 TEU رسیده است.

وی ادامه داد: در مجموع حجم تخلیه و بارگیری بر اساس واحد TEU در بندر بوشهر به 249 هزار و 721 TEU و 23 درصد رشد رسیده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول